Gezinsplanning...

... voor zover het echt te plannen valt natuurlijk.

Ik vroeg me zojuist af - tijdens het opvouwen van de was - hoe mijn ideale gezinnetje eruit ziet. Hoeveel kindjes en hoeveel tijd ertussen?

Zelf heb ik vandaag heel veel zin om weer zwanger te zijn, maar weet ook dat het daarvoor wellicht nog een beetje vroeg is. Met manlief heb ik een soort los-/vastafspraak dat we in mei weer eens gaan praten. Ik zou het zelf leuk vinden om een gezinnetje te hebben met drie kinderen, waarbij de eerste twee kids niet heel veel schelen in leeftijd. (Ongelooflijk hoe snel je die bevallingsellende weer vergeet!!)

Hoe denken jullie erover en zijn er onder jullie mama's met kindjes met weinig leeftijdsverschil? Is dat te doen? Is het leuk? Zou je dezelfde keuze nog eens maken?

xxx
Arwen

 
Ik denk daar ook vaak over na. Ik wil toch zeker weten nog een kleine erbij, maar wij zijn er ook niet uit wanneer dat gaat gebeuren. Nu nog eventjes niet in ieder geval ;-)
Ik zou graag weer zwanger zijn, maar ben tegelijkertijd ook bang om weer zwanger te zijn. Gezien alles wat er is gebeurd heb ik schijnbaar meer kans dat het weer 'fout' gaat enzo.
Verder moeten wij zowiezo verhuizen voordat we er nog een kleine bij nemen en willen we toch wel zo'n 2 jaar tussen de kids hebben, of nou ja daar dachten we zo over toen we begonnen te denken aan kinderen ;-)

Liefs, Marieke
 
Lieve Arwen,

Wat grappig dat je daar al over nadenkt. Wij zijn daar zelf nog helemaal niet mee bezig. We weten sowieso niet of we 1, 2 of meer kinderen willen hebben. Voor zover je iets te willen hebt, want het zwanger worden was best een lang en niet helemaal vlekkeloos traject (what's new bij ons...).
En aangezien we met Jasmijn nog heel lang zullen blijven dokteren vraag ik me af hoeveel ruimte er eventueel is voor een tweede.
En de vraag is bij ons ook of er genetische zaken in het spel zijn die we eventueel kunnen 'doorgeven' aan een kindje. Veel onduidelijkheid nog en vooralsnog is het sowieso geen issue voor ons!

Liefs van de andere Marieke ;-)
 
Mijn oudste was 2 jaar en 8 maanden toen vorige maand de tweede geboren werd. Het heeft 11 maanden geduurd eer ik zwanger was, maar achteraf gezien ben ik blij dat he leeftijdsverschil wat groter is. De oudste is nu toch een stuk zelfstandiger.

Wij zijn er nog niet uit of er ooit een derde komt. Maar zijn daar nu op dit moment ook niet echt mee bezig.

Wel heb ik al een paar keer de gedachte gehad: Het zou mooi zijn als ik het ooit nog een keer mocht mee maken. Maar of dat gebeurd.... we zien het wel over een paar jaar.
 
Hallo Dames,

Bij ons wordt er ook wel eens over gesproken. Graag willen wij er nog 1 kindje bij!! Lijkt ons leuk als er niet teveel tijd tussen zit. (Maar te kort is ook niet wenselijk).

Helaas kun je niet plannen wanneer je zwanger wil worden, en dat is ook een beetje ons struikelblok.

Joyce was zwanger van Stacey toen we er nog niet eens echt voor gingen (Joyce was al wel even aan het ontpillen, maar de planning was om na onze bruiloft te beginnen)

Je weet niet of het de tweede keer weer zo snel zal gaan, het kan namelijk ook maar zo een jaartje duren...

Hoe, of beter gezegt, wanneer is het dan weer de juiste tijd om te beginnen??

XX Geert
 
Haha das rap zo na de bevalling, maar eh wij hebben het er ook al over hoor ;-)

Na de zomer gaan wij het weer proberen. Willen graag twee kindjes, maar ik wil ook heel graag een zomer genieten van ons liefke dus na de zomer gaan we weer functioneel aan de bak. Tot dan lekker genieten!

x
 
Ik heb nu 3 kinderen, nou ja.. 2 van mezelf en een stiefzoon die de ene week hier woont en de andere bij z'n moeder. Jasper was ook 2 jr en 8 maanden toen Lotte geboren werd en mn stiefzoon is 12. Best pittig, 2 pubers en een baby in huis ;-)

Wij hebben voor Jasper 5 jaar in t ziekenhuis gelopen en 4 miskramen gehad. Ik ben bij beide kids door iui zwanger geworden. Zware zwangerschappen, tja... Je moet ook een keer tevreden zijn....
Als ik makkelijk zwanger zou raken, zonder toeters en bellen zou ik er misschien anders over denken, maar nu vind ik dat ik heel blij mag zijn met 2 (3) gezonde kids, dat had ik 4 jaar geleden niet durven dromen...

Vind het ook een soort ongepast om me nogmaals bij de Gyn te melden denk ik...
 
Ik heb 2 meiden...er zit iets meer als 1,5 jaar tussen beide!! Fleur is van maart 2010 en Elise nu van november 2011!

Wij hebben heel bewust er voor gekozen er niet zoveel tijd tussen te hebben, of er ooit nog een 3e komt weet ik niet..(denk het wel) maar voorlopig is het even goed zo..Beide keren was ik binnen 2 maand zwanger..dus daar hebben we ook er geluk mee daar ben ik me van bewust! En ik ben nog jong (25) dus ook nog genoeg tijd om te bedenken of er nog eentje bij willen..misschien als straks Fleur naar school gaat...

Ik moet zeggen tis wel druk...maaaar heel erg leuk! Voor Fleur hoort Elise er al helemaal bij een weet ze niet anders dan dat Elise er is..ze is super lief voor haar en ik denk dat het straks ook heel leuk is dat ze elkaar niet zoveel schelen!! Ik heb nog geen jaloezi kunnen ontdekken...Heb er absoluut geen spijt van dat ze elkaar niet zoveel schelen!!!!!!

Als je het allebei wilt...ga ervoor..het kan inderdaad snel gaan maar het kan ook een tijd duren...!!

 
Terug
Bovenaan