Gezinsplanning...

Wij zijn "klaar nu". Vier keer zwanger, vier gezonde kinderen, nooit en miskraam of iets dergelijks. Wij mogen dus erg dankbaar zijn.
Mijn man is afgelopen oktober gesterilliseerd. Wij kunnen dus ook geen kinderen meer krijgen nu.
Soms slaan de hormonen toe en dan ben ik echt verdrietig over het afsluiten van een periode. Ik wil geen kinderen meer enz maar ben dan toch nog "jaloers""op iedereen die nog een keer zwanger kan worden en bevallen. Ik denk dan verdrietig dat ik dat niet meer mee ga maken, Andere momenten ben ik juist zo blij dat ik er klaar mee ben. Beetje raar dus.
Het is wel erg druk vind ik, Altijd wel een kind dat aandacht vraagt, roept om drinken, wil spelen, de speelgoed kisten door de kamer gooit etc. Maar het is ook hartstikke gezellig. 'S ochtends met z'n allen op het grote bed. Ik geef Ravi zijn flesje en m'n drie meiden zitten er om heen en we kijken sesamstraat met z'n allen. Dan ben ik echt super trots op m'n (grote) gezin.
Genieten van eventuele volgende zwangerschappen. Maar wij dus niet meer,
hanneke xx
 
Ha arwen!
Grappig he dat je daar ondanks alles toch al snel weer mee bezig bent. Zwanger zijn werkt verslavend lijkt wel! ;-)

Hier willen we er ook niet teveel tijd tussen, en verlang wel weer naar zwangerschap, maar ben er ook een beetje bang voor. Want je weet niet hoe het gaat en vorige keer had ik niet veel energie meer over (en dan nu zwanger en een dreumes? tegelijk willem, komt dat wel goed). Wil in ieder geval graag dat Sver in ieder geval 2 jaar is voordat nr 2 er komt. Dus dat wordt niet eerder oefenen dan mei ;-) (En dan mag het eigenlijk ook niet tussen dec en mei geboren worden....).

Mijn nicht heeft er 2 dicht op elkaar (net een jaar ertussen) en die vindt het wel heel druk. Bij Oei ik groei op TV zei Frans dat 3 jaar ertussen wel redelijk ideaal is, ook omdat de ene de moeder dan minder nodig heeft. Daaronder vragen ze beiden gewoon erg veel van de ouders. Maar ach, het zijn allemaal adviezen/gevoelens/redenaties etc etc etc.

Ondanks dat het dus wel meespeelt en Tim wel wil stoppen met de pil nu, of begin nieuwjaar, stel ik het nog heel eventjes uit :) Is gewoon lastig, ook omdat je niet weet hoelang het duurt voordat het weer lukt.

Uiteindelijk moet je gewoon doen waar je je goed bij voelt en wat kan :D Succes!
 
Tsja Zwanger zijn lijkt wel verslavend ofzo!

Ik heb er wel weer zin in en we willen ook wel, maar zie het ook nog niet helemaal zitten. Ben bang dat ik te weinig energie overhoud voor Sver tijdens mijn zwangerschap en dat de laatste anderhalve maand weer zo ziekenhuizerig worden...

Wil ook het liefste wel dat Sver in ieder geval 2 is voordat de volgende geboren wordt. Dat lijkt mij redelijk ideaal. (Frans van Oei ik Groei houd het op 3 jaar, omdat de peuter dan de moeder meer kan missen en het tweede kind dus ook de verdiende aandacht krijgt ofzoiets).

Tim wil nu alweer beginnen, maar ik wacht dus nog heel even ;-)

Mijn nichtje heeft er net een jaar tussen (2 meiden) en geeft aan dat het wel erg druk is omdat beiden gewoon veel van jou, als ouders, vragen. Maar aan de andere kant: het is natuurlijk ook hartstikkke leuk.

Het vervelende vind ik is dat je niet zeker weet wanneer je weer zwanger bent, of alles goed gaat en het ook nog eens bezegeld wordt met zo'n fantastisch en bovendien makkelijk kind! Voor hetzelfde geld tref je een huilbaby of zit je verbonden aan het ziekenhuis. (al gaan we daar natuurlijk niet vanuit en hopen we daar zeker niet op).

Kortom: Lastig!

Succes met je overpeinzingen!
(alles wel verder?)
 
Tsja Zwanger zijn lijkt wel verslavend ofzo!

Ik heb er wel weer zin in en we willen ook wel, maar zie het ook nog niet helemaal zitten. Ben bang dat ik te weinig energie overhoud voor Sver tijdens mijn zwangerschap en dat de laatste anderhalve maand weer zo ziekenhuizerig worden...

Wil ook het liefste wel dat Sver in ieder geval 2 is voordat de volgende geboren wordt. Dat lijkt mij redelijk ideaal. (Frans van Oei ik Groei houd het op 3 jaar, omdat de peuter dan de moeder meer kan missen en het tweede kind dus ook de verdiende aandacht krijgt ofzoiets).

Tim wil nu alweer beginnen, maar ik wacht dus nog heel even ;-)

Mijn nichtje heeft er net een jaar tussen (2 meiden) en geeft aan dat het wel erg druk is omdat beiden gewoon veel van jou, als ouders, vragen. Maar aan de andere kant: het is natuurlijk ook hartstikkke leuk.

Het vervelende vind ik is dat je niet zeker weet wanneer je weer zwanger bent, of alles goed gaat en het ook nog eens bezegeld wordt met zo'n fantastisch en bovendien makkelijk kind! Voor hetzelfde geld tref je een huilbaby of zit je verbonden aan het ziekenhuis. (al gaan we daar natuurlijk niet vanuit en hopen we daar zeker niet op).

Kortom: Lastig!

Succes met je overpeinzingen!
(alles wel verder?)
 
Hey Bettie,

Wat leuk! Ik zie je berichtje nu pas.

Mijn buurvrouw die had het erover dat er onderzoek was gedaan waaruit bleek dat kinderen met twee jaar leeftijdsverschil ertussen intelligenter zijn. Iets met aandacht ook inderdaad. Hoewel het leuk is om slimme kinderen te krijgen, is dat nou niet echt de motivator, haha!

Ik kan me voorstellen dat het spannend voor je is hoe de zwangerschap zal gaan verlopen. Zeker als je al een kleintje hebt rondlopen, zal het einde van de zwangerschap sowieso best pittig zijn... Ook jij succes met je overpeinzingen dus :)

Hier is de gedachte nog even voor ons uit geschoven en kijken we over een paar maanden verder. Lang wachten wil ik niet, want we zien om ons heen te vaak dat het nog helemaal niet zo makkelijk is om zwanger te raken. We'll see.

Alles is zeker wel verder. We vinden steeds meer onze draai en stress maakt steeds meer plaats voor genieten. Zeker met de eerste kerst in het verschiet, beleven we deze periode erg intens.

Hoe gaat het met jou? Nog wel eens blauwe kaas met chocolade gemaakt? :)

Liefs!
 
Ik ben 8 weken geleden bevallen, maar ik zou zo weer zwanger willen zijn.
Voorlopig nog ff niet, eerst genieten van onze schat. Maar ik wil heel graag een tweede kindje erbij. Het lijkt me leuk als er niet teveel tijd tussen zit, zo'n 1 a 2 jaar.
We hebben het er eigenlijk nog niet echt over gehad.
 
Terug
Bovenaan