Hoi,
Ik ben moeder van drie kinderen, de jongste is 3 weken en ik werk ook op een kdv.
Ik denk dat het voor de kinderen zelf als voor de ouders makkelijker is om al jong naar het kdv te gaan. Het kost beiden dan minder moeite om te wennen. Als een kind op latere leeftijd gaat, tond een maand of 10, 11, is het vaak moeilijker wennen,omdat het dan minder gewend is aan `vreemden` om zich heen.
Wel ben ik met Mai85 eens dan het voor het kind op jonge leeftijd nog niets toevoegd. Slapen en drinken kunnen ze thuis ook. Ik ben het alleen totaal niet eens met het feit dat leidsters kleine baby´s lastig vinden. Daar hoor je als leidster tijd voor te maken! Ligt ook aan de samenstelling van de groep, zijn er alleen maar baby´s of kinderen van alle leeftijden tot 4 jaar?
Ik zou als moeder vragen of je een paar keertjes samen met je kindje mag komen wennen, dan kunnen de leidsters jou en je kindje leren kennen en de manier van omgang met elkaar zien en andersom kun jij als moeder zien hoe het er op het kdv aan toegaat. Zo kun je ook inschatten of ze veel tijd besteden aan de allerkleinste, want dat is zeker belangrijk!!!
Ik zou niet bang zijn dat je kind je straks niet meer kent zoals nu hoor, ze groeit al jong in deze situatie en vidn ze straks niet meer dan normaal. De tijd die je wel met haar thuis bent zo ik gewoon zoveel mogelijk samen besteden, dan komt het best goed!!