gezocht ervaren moeders met KDV

Hoi Hoi,

Langzaam komt het eind van mn verlof in zicht.
Ik heb opzich wel weer zin om te gaan werken, maar ik zie er alleen als een berg tegenop om mijn kleine meid weg te brengen naar het KDV.

Zijn er misschien andere moeders die hun kindje al met 11 weken naar het kdv hebben gebracht en tips hebben......????

Hoi hier een juni mama,

Mijn dochtertje was al 16 weken toen ze voor het eerst naar het KDV ging om te wennen.

Ik kan je maar een tip geven: Geef het een paar weken de tijd en raak niet meteen in paniek als het niet goed gaat.
De eerste paar weken zijn nou eenmaal lastig voor zowel mama als kind, maar na een paar weken vind je kindje het er opeens heel leuk en word het voor jou ook makkelijker.

Mijn dochtertje vind het heel leuk en gezellig om naar al die andere 'mini-mensjes' te kijken.

Schaf een schriftje aan (meestal doet het KDV dat) en vraag of ze er elke dag de eettijden, slaaptijden en een korte beschrijving van de dag in kunnen zetten.

Je kindje zal heel erg moe zijn van alle indrukken die het krijgt, maar dat is normaal.

Geef verder genoeg kleren ( +/- 3 complete setjes), een fles en een bekend knuffeltje van thuis mee.
Mijn dochter is verzot op haar Tommy (van sesemstraat) en dus heb ik er nog een gekocht voor op het KDV.

Praat verder met de leidster, maar laat ze ook hun eigen weg zoeken met jouw dochter.

Mijn dochter heeft thuis een heel ander ritme dan op het KDV maar dat bevalt haar en mij prima.
Verder vraag ik ze veel tips over voeding etc dat is erg fijn omdat ze natuurlijk heel veel ervaring hebben.

Succes!
Geef jullie allebei de tijd om te wennen en dan komt het goed!

groetjes Sas

Hoi hoi,

Onze dochter ging met 13 weken naar het kdv. Ik had het daar zelf ook nog al moeilijk mee en zeker de eerste paar weken moet je het gewoon tijd geven! Bij ons 's morgens geef ik even een korte beschrijving aan hoe onze dochter er aan toe is en 's middags krijg ik van de leidster weer een korte terugkoppeling hoe Fenna de dag door gekomen is. Hierdoor hoor je ook waar ze soms tegen aan lopen. Ik kwam er bijvoorbeeld achter dat ze haar veel te lang op hielden, waardoor ze echt jengelig was. Hierdoor konden wij weer meer aangeven dat ze meer moest slapen. En nu na een aantal weken merk je ook dat de leidsters goed door hebben wat voor Fenna wel of niet werkt. De eerste paar keer heb ik nog wel gebeld. Inmiddels kan ik het beter loslaten en bel ik ook niet meer.

Succes, groetjes, Esther

Meiden dank voor jullie reacties,

Het zal wel heel stom zijn, maar ik ben ook bang dat de band die ik nu met haar heb verminderd...
Dat ze me niet meer zo kent als nu.
Hebben jullie daar ook nog tips voor ?

heej

ik ben nu zelf moeder van een 6 weken oude baby en werk al jaren op het kdv .

mijn ervaring is dat de meeste kindjes zo klein er abdoluut geen moeite mee hebben zolang ze hun natje en droogje krijge is er niks aan de hand.

die van mij gaat niet naar het kdv omdat ik het zelf te dubbel vind ik pas op iemand kindjes en iemand anders moet weer op die van mij passen .

ook ben ik van mening dat kdv op zo'n jonge leeftijd niks toevoegd voor het kind het moet omdat de ouders werken .

als die van mij 1 is gaat hij pas dan heeft hij er zelf ook wat aan want zo klein worden ze soms toch als lastig gezien omdat ze moete om de 3 uur een fles en vaak heeft de leidsters nog genees tijd om even te knuffele het is fles er in en de volgende.

Hoi,

Ik ben moeder van drie kinderen, de jongste is 3 weken en ik werk ook op een kdv.

Ik denk dat het voor de kinderen zelf als voor de ouders makkelijker is om al jong naar het kdv te gaan. Het kost beiden dan minder moeite om te wennen. Als een kind op latere leeftijd gaat, tond een maand of 10, 11, is het vaak moeilijker wennen,omdat het dan minder gewend is aan `vreemden` om zich heen.

Wel ben ik met Mai85 eens dan het voor het kind op jonge leeftijd nog niets toevoegd. Slapen en drinken kunnen ze thuis ook. Ik ben het alleen totaal niet eens met het feit dat leidsters kleine baby´s lastig vinden. Daar hoor je als leidster tijd voor te maken! Ligt ook aan de samenstelling van de groep, zijn er alleen maar baby´s of kinderen van alle leeftijden tot 4 jaar?

Ik zou als moeder vragen of je een paar keertjes samen met je kindje mag komen wennen, dan kunnen de leidsters jou en je kindje leren kennen en de manier van omgang met elkaar zien en andersom kun jij als moeder zien hoe het er op het kdv aan toegaat. Zo kun je ook inschatten of ze veel tijd besteden aan de allerkleinste, want dat is zeker belangrijk!!!

Ik zou niet bang zijn dat je kind je straks niet meer kent zoals nu hoor, ze groeit al jong in deze situatie en vidn ze straks niet meer dan normaal. De tijd die je wel met haar thuis bent zo ik gewoon zoveel mogelijk samen besteden, dan komt het best goed!!

k heb ook 5 jaar op een babygroep gewerkt en die kindjes vinden het idd prima op een creche.
mijn kleine gaat over 5 weken (is dan 12 weken oud) ik werk in de semi contineu dus hij hoeft niet van bij 8-17 er heen. dat scheelt wel voor mij zelf met wennen haha

verder is alles je al verteld, tis denk ik idd zelf wennen hahah
meestal mag je kleintje nog komen wennen 2 uurtjes een paar keer maar das meer wennen voor de mama dan voor de baby!
komt vast allemaal goed! succes

meestal mag je 2 dgn komen wenne op het kdv van 2 uurtjes als je zelf meer zou willen is dat meestal in overleg ook wel mogelijk , zou zegge ga op je gevoel af .
als je zelf een goed egvoel er over heb is dat het belangrijkste

Terug
Bovenaan