Gezocht: jonge moeders met plezier in hun werk

Vaak vragen mensen mij of het mij bevalt om weer aan het werk te zijn... Mijn antwoord is steevast "absoluut!". Hoe leuk ik het ook vind om bij mijn zoontje van 6 maanden te zijn, ik vind het gewoon ook nog erg leuk om te werken! Soms krijg ik het idee dat er weinig moeders zijn die ook in hun werk nog uitdaging en ontwikkeling wensen. Dat geeft op zich niet (ieder moet vooral doen wat hem/haar het gelukkigst maakt), maar bij mij past dit beeld niet.

Zijn er andere moeders die zich hierin herkennen?  
 
Ik werk zelfs 32 uur en ik vind het heerlijk. Tuurlijk, thuis zijn bij de kleine is natuurlijk het allerleukste. Maar waarom mag je, als de situatie niet anders is, geen plezier hebben in het "moeten" werken. Tuurlijk scheelt het ook dat onze kleine meid het erg naar de zin heeft bij de oppas en ik met haar op een lijn zit.   Mijn man werkt ook 32 uur en uiteindelijk is onze dochter maar 3 dagen bij de oppas.
 
hoi ryan

Ik herken het helemaal hoor..Mijn zoontje is nu 6 1/2 maand en ik wil ook weer heeeel graag gaan werken..ik heb binnen kort een solicitatie dus ik ben zeer benieuwd..Ook ik vind het heel erg leuk met me zoontje thuis te zijn maar ik mis ook mijn eigen dingen die ik voorheen deed..Heel de dagen alleen maar voor je kind zorgen breekt je toch op een gegeven moment..vooral voor mij omdat ik niet in de buurt woon bij me familie me man die is elke dag aan het werk en heb niet veel contacten ..Dus dan is het wel heel fijn om ook eens even weg te zijn zonder de kleine...even gewoon je eigen dingen ook doen..Al zal dat wel heel moeilijk gaan denk ik hoor de eerste dagen maar daar wen je denk ik toch ook wel aan..ik wil ook geen hele dagen gaan werken gewoon een paar ochtenden vind ik al wel genoeg...Er zijn vast wel meer moeders die er zo over denken

groetjes gabriela
 
Na een verlofperiode van 4 maanden en wat vakantiedagen ben ik weer aan het werk gegaan. In het begin vond ik het erg wennen. Mijn hoofd leek een enorme wattenbol en had het idee dat ik al mijn kennis "vergeten" was. Natuurlijk zit je zo weer in het werk-ritme, maar in het begin had ik wel een beetje moeite met het loslaten van mijn zoontje. Inmiddels ben ik weer ruim een jaar als logopedist aan het werk.
Voor de bevalling werkte ik 32 uur; twee contracten van 16 uur bij twee werkgevers. Op dit moment vind ik 16 uur prima. Naast het feit dat werken een andersoortig contact is met volwassenen (anders dan samen zijn met mijn zoontje) probeer ik me ook in mijn werk te ontwikkelen. Ik zie de uitdagingen en volg post-HBO  cursussen om me verder te ontplooien.

Groetjes Marieke
mv Stan 04-09-2004
 
Hoi,



Mijn dochter is nu 6 maanden oud en ik ben net weer een maand aan het
werk. Ik heb echt goed kunnen genieten van mijn verlof, maar was zo
ontzettend blij weer te kunnen beginnen....! Ik geniet nu veel meer van
mijn dagen thuis, omdat mijn wereld weer wat groter is geworden. Juist
door de combinatie werken (3 dagen) / kind opvoeden krijg ik meer
energie! En ik vind het ook prettig mezelf te blijven ontwikkelen op
mijn vakgebied.



Groet

Maaike

 
hoi maaike

Ik ben toch wel heel blij om dit alemaal te lezen ik dacht is dat wel normaal dat ik heeel graag weer wil gaan werken..Net wat jij zegt even andere dingen dat is ook heel fijn denk dat je dan inderdaad ook veeel meer van je kind geniet nu geniet ik ook heel erg hoor maar denk dat dat straks wel meer word als ik ga werken ..
Ik ben toch wel heel blij met dit forum

groetjes gabriela
 
Nou ik vind het ook heerlijk hoor!!! Na 8 maanden thuisgezeten te hebben....
Ik ben eerder met verlof gegaan(had vakantiedagen en mn contract liep af). Na mn verlof ben ik weer aan het solliciteren gegaan en sinds 1 jan. werk ik twee dagen in een KDV. Ik heb het erg naar mn zin en geniet er ook van.

gr linda
 
Je bent zeker niet de enigste hoor! Ik heb altijd fulltime gewerkt als manager in een drogisterij. En werk nu 2 dagen als verkoopster met heel veel plezier. Ik heb zelfs verlangen naar meer. Maar als ik dan thuis kom bij mijn kleine binkie dan is het toch wel goed zo.
Groetjes mamma van Tim.
 
Terug
Bovenaan