gezond leven.

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Letten jullie eigenlijk heel erg op je leefgewoontes nu je zwanger wilt worden?

Ik ben wel wat gezonder bezig en voer manlief ook lekkere fruithapjes en gezonde maaltijen etc. Maar moet zeggen dat ik ook nog wel geniet van een wijntje in het weekend, denk bij mezelf, nu kan het nog, al drink ik er wel een stuk minder...

Krijg het alleen bij mijn man er nog niet in dat ook bij hem roken en drinken niet heel erg gezond zijn, maar wil ook niet te pietluttig zijn...

Hoe pakken jullie dit aan (of houden jullie je er niet mee bezig...)?

Hoi meid,

Ik drink nu alleen als ik ongi ben dan stop ik er mee...Gezonder eten zo ver dat lukt.. af en toe toch lekker filet american.. vind dat zooo lekker...

Mijn man rookt en drink elke dag bier.. krijg dat er niet uit maar hij weet zodra ik zwanger ben er niet meer in het huis gerookt mag worden! Heeft hij een geluk dat het nu mooier weer wordt kan hij in d etuin gaan staan... Mara het staat hetm wel tegen en denkt ook te gaan stoppen als het zover is...

Verder slik ik al weer braaf 5 mnd foliumzuur.. minder koffie...

xxx

Hey,
Ik drink alleen als ik ongi ben. Dan eet ik ook filet american, biefstuk etc. Daarna niet meer, maar hier heb ik ook geen moeite mee. Verder slik ik ook foliumzuur.
Mijn vriend is gestopt met roken. Hij drinkt nog wel regelmatig, maar niet meer teveel tegelijkertijd. Ik had gisteren nog gelezen dat het voor hem ook 'slecht' is als hij de warme laptop op schoot neemt, wat hij altijd doet, dus heb dat ook direct gezegd.. Ik weet dat het inderdaad een beetje pietluttig is, maar het is ook een kleine moeite om het te veranderen.
Liefs Chantal

hoi ik ben 14 weken zwanger nu
en was met 4 weken zwangerschap gestopt met roken
mijn man rook al zo een 11/12 weken buiten op het balkon omdat hij weet hoeerg ik het vind om die stank om mij heen te hebben
ik heb voor mijn zwangerschap ook niet gedronken en drink nu dus ook niet ;)
waar ik wel meer op let is toch wel de vetten en de suikers
koffie en patat lust ik zo ie zo maar matig sinds mijn zwangerschap

foliumzuur slikte ik ook voordat ik zwanger werd

maar laat ik het zo zeggen voordat ik zwanger werd rookte ik nog ik dronk nog gewoon koffie en deed gewoon mijn ding
ik heb wel de 1 a 2 maanden voordat ik zwanger werd geen filet american gegeten uit angst dat ik zwanger zou zijn hihi

maar gezond leven gaat pas echt door komen als het ook echt raak is
zo is het hier ook
we eten veel gezonder in heb nu zo een geweten dat tegen me praat als ik een snoepje wil eten
dus nu iets gezonder leven is normaal het echte werk komt wel als je straks zwanger bent
dan moet je genoeg laten voor een lang genoege tijd

Hoi Hoi

Enigste wat ik doe is foliumzuur slikken en ik lust al geen koffie of thee dus dat scheelt, en frisdrank drink ik ook bijna niet omdat ik last van mijn maag heb.
Verder probeer ik meer fruit te eten en op zich eten wij best gezond dus daar veranderen we niks aan.
Ik drink geen alcohol meer denk alleen als ik ongesteld ben maar dan niet zoveel dat ik dronken ben.
Mijn man rookt nog steeds en dat laat ik lekker zo,zijn zoveel mannen die roken en hun waren ook snel zwanger en verder geen problemen daarmee dus denk lekker laten roken hij rookt maar 3 pakjes shag in de week, en drinken doet het af en toe.

Rauw vlees eet ik niet meer maar verder lekker leven zoals ik leef.

Ik probeer er wel op te letten. Ik probeer voldoende en gezond te eten. Eet veel vezels en fruit. Voldoende groente. Koffie drink ik nog wel, maar niet heel veel. Ook af en toe een wijntje. Als het raak is, dan valt de wijn weg en de koffie zal ik dan af en toe nemen. Nu geniet ik nog wel van de dingen die ik wel mag!
xx

Ik drink sowieso al bijna nooit...heel af en toe een wijntje maar dat is eens in de paar maand...
roken ben ik anderhalf jaar geleden mee gestopt...
toen zijn ze er ook achtergekomen dat ik een allergische astma heb...heb in januari gesprek gehad met de longarts en ben gelijk op andere medicijnen gezet waarvan het 99% zeker is dat deze geen kwaad kunnen...
verder natuurlijk iedere dag foliumzuur al heb ik ze wel in combinatie met vitaminepillen (zit bij elkaar in 1 pil etos zwanger worden pillen).
ben geen fruit eter dus vandaar de vitaminepillen.
verder eet ik gewoon zoals ik normaal ook doe dus vaak aardappelen/groente/stukje vlees...(eetgewoonte aangepast vorig jaar oktober aangezien er wat kilootjes af moesten)

xxx

Heey,

Wat leef ik dan eigenlijk ongezond zeg haha! Ik eet en drink waar ik zin in heb en slik ook geen foliumzuur. Elke avond komt er hier chips op tafel. Drinken doe ik bijna nooit en roken ben ik ook nooit mee begonnen. Het valt dus nog wel mee haha! Maar ik eet elke vrijdag een heerlijk pistoletje met filet american en ook regelmatig een biefstukje. laat het allemaal pas staan als ik zwanger ben. Vind het te lekker om nu te laten staan! Fruit eet ik ook nauwelijks, al zal ik nu met gemak wel moeten want mn meidje begint het te snappen dat mama niks eet en zij wel fruit moet eten...

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan