Hallo schuerka,
Bij ons ging het als volgt.
Na een jaar proberen ook naar HA gestapt.Deze stuurde ons ook door naar gyn.1ste afspraak bij gyn was een kennismaking.Daar werd ook direct in afgesproken dat ik 1 maand moest tempen om eisprong bij te houden (en dit ook op een grafiek te scoren zodat er een piek te zien zou zijn) dit moest ik bij volgend bezoek dan meenemen.Zodra mijn temp steeg moest ik bloed prikken daarna moest ik diezelfde maand op enkele dagen nog eens bloed prikken om te kijken of eisprong goed was.Mijn vriend moest 2x zijn zaad laten controleren.2de keer na 3mdn van 1ste keer.ook dit bleek goed te zijn, omdat mijn partner en ik beide nog jong zijn (27) werden we weer voor 3mnd naar huis gestuurd om het te proberen.
Ja ze zijn erg van uitstellen het zh wel vervelend,maar aan andere kant ook wel logisch.Ze zitten ook aan bepaalde protocollen vast.
Na die 3mnd kreeg ik een (hsg)doormiddel van contractvloeistof lichten ze je eileiders door en dan kunnen ze tegelijkertijd op echo zien of ze goed doorgankelijk zijn.OOk dit was goed.
Daarna moesten we weer half jaar op eigen kracht,omdat de kans na hsg vaak vergroot is om zwanger te worden.Je eileiders zijn dan goed schoongespoeld door vloeistof.
Helaas na half jaar weer bij gyn.
Daarna 2x samenlevingstest gehad.Dit houdt in dat je rond eisprong dag voor bezoek zh gemeenschap moet hebben en dan gaan halen ze door uitstrijkje de zaadjes weg uit je baarmoedermond om te kijken of ze dan leven.
Dit onderzoek is heel moeilijk plannen en erg belastend moet ik zeggen,want je vrijt dan toch op commando.
Helaas waren deze testen niet goed getimed.Dus waren beide testen negatief.
Deze test inmiddels nu zo'n 4 maanden geleden.
Afgelopen maand kijkoperatie gehad.
Dit gebeurd onder algehele narcose en het is een dagopname.Ze maken 2sneetjes in je buik (1 navel en 1aan zijkant net boven schaamstreek) en kijken dan met camera aan buitenkant van je eileiders,eierstokken en baarmoeder of er verklevingen of cystes zitten.
Ze hebben bij mij een lichte vorm van endometriose gevonden.Dit is direct weggehaald.
Dit zou de oorzaak kunnen zijn bij ons,maar is nu weer afwachten.Volg. maand terug komen bij gyn en dan gaan we binnen 3 maanden starten met IUI.
Ze spuiten dan door soort lange catheter de zaadjes voorbij de baarmoedermond.
Nu dus al met al 2 jaar verder eerder we echt zekerheid hebben waarom het niet lukt.
Hopen we dan, want het is nu afwachten of ik zwanger wordt.
Ik hoop je een beetje te hebben geholpen met het vertellen hoe het bij ons ging.
Wel beetje uitgebreid,maar heb het proberen kort en bondig te houden.
Sommige termen zijn mischien nog wat onduidelijk voor je. Ik wens je heel veel sterkte,want het blijft moeilijk.Het is een lang traject waar je door heen moet.
Ieder zh werkt anders natuurlijk,maar ze hebben zicht wel aan bepaalde protocollen en vooronderzoeken te houden.
Ik hoop dat je snel zekerheid krijgt en dat je zwanger raakt.
Gr susie