Gisteren blij, vandaag onzeker !

<p>Hoi dames, </p><p>Hier ben ik weer. Gisteren door het dolle heen omdat ik een lichtpositieve test in handen had. Sinds dan hebben de onzekerheden het overgenomen en twijfel ik wat of het wel de goede kant op gaat.</p><p>Ik weet niet 100% wanneer mijn NOD is, omdat mijn cyclus toch wel licht onregelmatig is, maar 2 weekenden geleden had ik een positieve ovulatietest van CB! </p><p>Heb gisterenavond ook nog een CB digital gedaan en die gaf ook zwanger aan (1-2 weken), maar heb ook al gelezen dat het daarna ook weer negatief kan zijn. Ondertussen toch al wat getest (ik weet het té veel, maar de onzekerheid overviel me) en ik weet niet of het streepje nu donkerder of lichter wordt, ik vertrouw even mijn eigen ogen niet. </p><p>Wat denken jullie? <br />Zou ik al een afspraak maken bij de huisarts voor een bloedtest of nog wachten? <br />Het zou ons eerste kindje zijn, dus ik ben echt een groentje en hoop dat alles goed gaat :) : </p><p>https://ibb.co/5K9pkks</p><p>https://ibb.co/nkPNYx4</p>
 
Je hcg hormoon word om de 2/3 dafen pas meer, dus als je streepje niet donkerder word is dat zeker niet raar. Als hij positief is zou ik toch wel van het beste uitgaan hoor! Als je 2 weken geleden een positieve ovulatietest had is het nu ook wel een normale tijd om positief te testen. Gefeliciteerd!
 
Ik kan de foto's helaas niet openen, hij geeft een foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden.. Het klopt dat je bij een positieve test het helaas alsnog niet goed kan gaan (dit heet dan een chemische zwangerschap staat ook op de site van clearblue), helaas heb je dat zelf niet in de hand.. Misschien over 2-3 dagen nogmaals testen? Dan zou je verwachten dat het HCG oploopt bij een goeie zwangerschap en de streep ook duidelijker zou moeten zijn! 
Ik weet niet hoe het zit met een bloedtest, kom je uit Belgie? Want in Nederland doen wij dat namelijk niet standaard dus durf niet te zeggen hoe dat in zijn werk gaat :) 
 
Ik heb nooit een goed donkere zwangerschapstest gehad omdat ik op een gegeven moment gestopt ben met testen. Ik had ook een zwanger 1-2 met cb digital. Op dit moment ligt er een jongen van 6,5 week naast me.
Het is natuurlijk geen garantie maar sowieso verdubbeld hcg pas om de dag en de een heeft er meer van dan de ander waardoor het lang kan duren voor hij oploopt. Zo lees ik hier altijd dat Kruidvat 2v5 gevoelig is en die was bij mij op dezelfde dag als cb digital zo goed als negatief.
Het zou kunnen dat het niet goed zit, dat risico is er helaas altijd maar wilde wel delen dat het ook zeker wel goed kan zitten :)
In ieder geval voor nu gefeliciteerd!
 
Die streep is duidelijk aanwezig. Heb je in mijn ogen geen bloedtest voor nodig. Gefeliciteerd!!

En nu stoppen met testen dat heeft geen nut en is zonde van je geld.

 
Oplopende testen is alles behalve een hulpmiddel voor je onzekerheid. Ik heb altijd lichte testen gehad. Alle zwangerschappen gewoon max 2x getest. De laatste niet eens een cb digitale want ja, streep is streep. 
Neemt niet weg dat de onzekerheid natuurlijk komt. En dat is normaal! Maar testen gaan je geen gevoel van controle geven omdat er simpelweg geen controle te krijgen is op dit proces. Hoe rot ook!!! Het is gewoon simpelweg afwachten tot je er steeds meer vertrouwen in krijgt. 
Je bent zwanger. Punt uit klaar. Tot je lichaam je verteld dat het niet meer zo. 
Hopelijk kun je het wat loslaten! De angst dat het mis gaat zal je blijven houden tot na je bevalling... 
Gefeliciteerd ?
 
Terug
Bovenaan