Gisteren naar de gyn geweest

Gisteren voor het eerst onder controle bij de gyn geweest. Eigenlijk zou dat pas bij 36 weken zijn, maar omdat ik met 34 weken een groeiecho zou krijgen zijn we maar 2 weken eerder doorgestuurd.

De echo was zoals verwacht het schijnt een flinke te worden...Met nu dus een dillema.
Een natuurlijke bevalling of een keizersnede??
Sinds gisteren zit ik me suf te piekeren over 2 weken wil de gyn antwoord, maar hoop er voor mezelf toch wel eerder uit te zijn.

De 1e zwangerschap liep niet helemaal zoals gepland althans de bevalling niet. eerst de telleurstelling dat ik niet thuis kon bevallen, daarna verplicht aan de weeenopwekkers en na een halve dag weeen weg te hebben gepuft en geen enkele cm te zijn opgeschoten geeindigd in een keizersnede.

Nu kan ik er dus voor kiezen om via de natuurlijke weg een poging te doen met heel veel haken en ogen volgens de gyn met alsnog de kans op een keizersnede of kiezen voor een keizersnede en me erbij neerleggen dat het dan in ieder geval geen deceptie wordt omdat het weer niet lukte.
Mijn hart zegt kies voor een keizersnede je weet wat je te wachten staat...mijn hoofd zegt krijg je daar achteraf geen spijt van?!

Ik weet het is een keuze die ik zelf moet maken, maar moest het toch even kwijt.

Moeilijk hoor!
Snap het dilemma.. heb bij de 1ste ook een keizersnede gehad en bij de 2de via de natuurlijke weg bevallen. Ze gaven me toen geen keuze, had ook geen groeiecho gehad.. maar Elias woog uiteindelijk 4100gr. FLink dus!

De 1ste keer keizersnede was ook omdat ik na 12 uur weeënopwekkers en daarvoor ook al aardig weeën 2cm ontsluiting had. Hij had gepoept in het vruchtwater en moest er toen dus uit.
Bij de 2de duurde het ook enorm lang, maar waren de vliezen niet gebroken dus mocht het ook langer proberen. Uiteindelijk na 3 dagen ongeveer was hij er...het was echt niet leuk, maar was achteraf blij dat hij gewoon gekomen is.

Moet zeggen dat ik niet weet wat ik nu zou kiezen hoor als ik de keuze had. Maar een natuurlijke bevalling is mooier en een keizersnede eerst makkelijker. Het herstel op korte termijn (vermoeidheid, wond enz) is bij een keizersnede veel zwaarder. Maar op de lange termijn (incontinentie, aambeien, bekkenklachten) vond ik de keizersnede zwaarder.

Dit is mijn ervaring...hoop dat je snel kunt kiezen!

Liefs

Lastige keus lijkt me dat! Zeker omdat je al eerder een bevalling hebt gehad die toch op een keizersnede uitliep. Anders had je het wsch wel gewoon 'natuurlijk' willen proberen, of niet?
Pfff, heel veel sterkte met de keus! Wat vindt je partner ervan?

Groetjes.

Moeilijk beslissing

Ik zou personelijk denk ik voor een keizersnee gaan omdat het me niet prettig lijkt om een spoedkeizersnee te krijgen het herstel is natuurlijk heftig maar je ben dan niet bek af van alle weeën die je eerst nog hebt.

bedankt voor jullie reacties...en dat allemaal op dezelfde tijd ;).

De eerste bevalling kwam niet opgang ik ben die ochtend begonnen met 3 cm en 0m 17.15 uur had ik nog steeds 3 cm en ook mijn kleine had toen in het vruchtwater gepoeperd vandaar dat het toen een keizersnede werd.

Mijn partner vindt dat ik het zelf moet beslissen hij zegt dat een keizersnede wel makkelijk is, want dan ben ik misschien niet zo kribbig ;), maar hij wil dat het een wel overwogen beslissing is en dat ik er niet achteraf spijt van heb.

Terug
Bovenaan