Gisteren...

Gisteren leek zo'n gewone dag als alle anderen, maar ooit leek dit zo'n bijzondere datum... Tot dat het fout ging met 11 weken zwangerschap... Gisteren ook nog op kraamvisite geweest, maar dat was voor m'n gevoel juist goed.

Op zich zitten m'n man en ik nu lekker in ons vel en gaat het goed met ons, maar gister was even weer zo'n vreemde dag.

Voor ons zoontje waren we een jaar bezig en nu zijn we inmiddels anderhalf jaar en 2 miskramen verder. De wens voor een 2de uk is er zeker weten, maar soms vind ik het ook allemaal best.

Voor nu richten we ons op de zomervakantie, lekker kamperen, we genieten hier allemaal van.

Toen ons mannetje een half jaar was zijn we naar Frankrijk geweest (best zuidelijk), toen hij anderhalf was Belgie, dit jaar wrs naar Zuid-Frankrijk aan de kust en volgend jaar? Tja...wie zal het zeggen?

Liefs Lientje

Hoi Lientje,

Een miskraam (gelukkig heb ik het nooit hoeven te ervaren) maar iedereen die zwanger is geweest zal zich kunnen voorstellen dat je hart breekt als dat gebeurd!
Vind het heel knap dat je gister op kraamvisite bent geweest, eigenlijk is het wel heel mooi om op die dag iets leuks/bijzonders te doen!
En ook knap dat je je richt op het hier en nu,natuurlijk hebben jullie de wens voor een 2e en hopelijk komt hij ook uit, maar dit moment telt hoe dan ook.
Dat is iets wat ik wel begrijp, want ik heb ook nog steeds een kinderwens, al ben ik ontzettend gelukkig met de kinderen die ik heb en soms denk ik ook, het is eigenlijk wel goed zo, 3lieve kereltjes, waarvan ik er 2 zelf heb mogen dragen!
En misschien wie weet!!
Veel plezier op vakantie met die heerlijke kleine knul die je ongetwijfeld lekker bezig zal houden, nu en op vakantie!!

Liefs MJ

Hoi meis,

Wat fijn dat je iets leuks gedaan heb op deze moeilijke dag. En inderdaad het richten op het nu en genieten van je kereltje is het belangrijkste. Lekker genieten en zeker richten op een leuke vakantie die je in het voorruitzicht hebt.
Geniet van de voorbereidingen. Ik wens dat je dromen snel uit mogen komen.

Liefs Irene

Lieve Lientje,

Helaas berijp ik maar al te goed hoe je je nu voelt.
Voordat dat Eva er was heb ik na een jaar proberen en wachten ook met 12 weken een miskraam gehad. Na die miskraam gebeurde er helemaal niets meer en had ik het gevoel dat de hele wereld kinderen kreeg behalve wij.

Na 1,5 jaar (na de miskraam) zijn we het medische
circuit ingegaan, maar uiteindelijk bleek ik toch nog spontaan zwanger geraakt te zijn in de onderzoeksperiode en er zijn verder ook geen afwijkende zaken gevonden.
Ik heb geen idee of jullie al de stap hebben gemaakt om toch eens te laten onderzoeken of er misschien lichamelijke oorzaken zijn waardoor zwanger worden en zijn niet zo soepel verlopen.
Ik heb ook geen idee of jullie sowieso dat trajekt wel in willen, maar ik wilde je toch even vertellen dat het bij ons heel veel (ook onbewuste) spanning uiteindelijk voor het uitblijven van een zwangerschap heeft gezorgd. De onderzoeken hebben heel veel onzekerheid weggenomen.

Nu was de uitkomst van de onderzoeken in ons geval positief, maar ik merkte wel aan mijzelf voor dat we e.a gingen laten uitzoeken dat ik, ongeacht de uitkomst wilde weten waar ik aan toe was, aangezien we al lang bezig waren en ik steeds minder goed met de maandelijkse teleurstelling om kon gaan.

Nu hebben we inmiddels alweer 2 dochters en ik merk (tegen mijn verwachting in) dat bepaalde data zoals de dag waarop ik een miskraam kreeg en de uitgerekende datum toen ik voor het eerst zwangerschap eigenlijk niet belangrijk meer voor me zijn. Inmiddels hou ik liever de verjaardagen van kinderen van vriedinnen bij, want nu kan ik er met een stuk meer plezier naar toe! Ik bedoel eigenlijk dat alles relatief is, hoe waardeloos je je nu op bepaalde momenten ook voelt, wanneer je kinderwens weer vervult word (ik hoop heel snel!!), zul je zien dat dat soort gevoelens toch naar de achtergrond verdwijnen.

Groetjes Marieke

Nou ik snap dat dat dan toch een heftig dagje is ....Weet eigenlijk niet zo goed wat ik erop moet zeggen....
Veel sterkte en ik hoop dat wat er ook gebeurd dat jullie gelukkig zijn met elkaar!

Hoi Marieke,

Bedankt, voor je verhaal. Wij hebben de keuze gemaakt om niet de medische molen te starten. Dit wilden we met de 1e niet, tot op zekere hoogte niet en voor een 2de uk ook niet.

Bovendien gaf onze vk aan na de 2de miskraam, dat ik moet vertrouwen op m'n lichaam. Ik heb een kerngezonde zoon op de wereld gezet. Het was domme, domme pech, helaas tot 2 keer toe. 1 op de 6 vrouwen overkomt het, vergelijk het met een dobbelsteen, je hebt nu 2 keer 6 gegooid... Het is anders denk ik als er nog geen kids zijn.

Ik denk ook dat het gevoel anders wordt en datums hetzelfde verhaal. Ooit hoop ik dat er een andere datum komt, zodat die andere datums naar de achtergrond verdwijnen...thanks!

Liefs Lientje

Hoi Marieke,

Bedankt, voor je verhaal. Wij hebben de keuze gemaakt om niet de medische molen te starten. Dit wilden we met de 1e niet, tot op zekere hoogte niet en voor een 2de uk ook niet.

Bovendien gaf onze vk aan na de 2de miskraam, dat ik moet vertrouwen op m'n lichaam. Ik heb een kerngezonde zoon op de wereld gezet. Het was domme, domme pech, helaas tot 2 keer toe. 1 op de 6 vrouwen overkomt het, vergelijk het met een dobbelsteen, je hebt nu 2 keer 6 gegooid... Het is anders denk ik als er nog geen kids zijn.

Ik denk ook dat het gevoel anders wordt en datums hetzelfde verhaal. Ooit hoop ik dat er een andere datum komt, zodat die andere datums naar de achtergrond verdwijnen...thanks!

Liefs Lientje

Bedankt, voor alle lieve reacties, dat doet altijd wonderen! Ik was zondag gelukkig niet helemaal van de wereld en ook niet intens verdrietig, maar ik heb er wel bij stil gestaan.

Liefs Lientje

Ps Volgens mij wordt iedere reactie 2x geplaatst, wat irritant!

Terug
Bovenaan