Glucose nuchter net te hoog en nu?

Hi, vandaag de suiker test gedaan.
Nuchter is mijn glucose 5.2 en twee uur na het drankje 6.0.
Ik heb volgende week een afspraak staan en ben nu 24 weken.
Wie had dit ook en wat is dan de aanpak? Nog een test of dieet?

Alvast bedankt
 
Ik heb de test toen moeten herhalen en daarna inderdaad dieet met zelf glucose prikken om een curve bij te houden. 


Nu met de tweede moet ik met 18 weken alweer de test doen om vroegtijdig te zien of er weer sprake is van zwangerschapsdiabetes.
 
Ik kreeg een prikset en extra controles.
Verder niet veel bijzonders, zou met 38 weken worden ingeleid maar hij besloot zelf een paar dagen eerder te komen.

Als het kan zou je met opletten wat je eet en drinkt en daarbij x aantal keren per dag prikken en bijhouden om te kijken hoe het is verder niet veel hoeven te doen.
 
Bij mij was na drankje net 0,2 te hoog echt heel frustrerend haha maar goed ik heb er verder dus geen hinder van onder vonden en kon lekker vaak even gluren
 
Extra controle heb ik al vanwege mijn hoge bloeddruk.
Maar ben een beetje huiverig voor het zelf moeten prikken....
Zal idd per heden wat beter opletten met wat ik eet. Misschien is dat voldoende...
 
5.2 is goed toch?

Ik ben zwanger van de 3e, mijn glucose was nuchter 7.6! Twee uur later wad het 5.6.
Ik werd direct gebeld en moest het een dag later weer doen. Toen was het nuchter ook 5.2 en dat was prima. Twee uur later was het 4.9.

De verloskundige waarschuwde me dat als het op dag 2 weer zo hoog was, ik naar een diëtiste zou moeten en mijn eetpatroon zou worden bekeken. Maar hier zijn waardes tot aan 5.5/6.0 dus prima en wordt niet gezien als te hoog!
 
Hi Romy
Dat is ook raar. Ik zit bij de gynaecoloog en mag nog af en toe naar de verloskundige. En de verloskundige heeft laten weten dat het te hoog is en ik doorverwezen wordt naar een diëtist.
Wel gek dat ze andere waarden hanteren zeg
 
Terug
Bovenaan