Ik had in mijn vorige zwangerschap nuchtere waarde van 5,2. Dit was te hoog en werd meteen als zwangerschapsdiabetes gelabeld. Ondanks dat de 2e en 3e meting harstikke goed was. Nu komt het....
Had ik elders gewoond, dan was het niet gelabeld als zwangerschapsdiabetes. Dit komt omdat regio's andere waarden hanteren, waarom konden ze me niet vertellen. Vorig jaar liep er nog een onderzoek naar de grenswaarden. Ik kan helaas de mail met links niet meer vinden anders had ik die hier geplaatst. Je zou kunnen vragen naar dit onderzoek en of er al een uitkomst van is.
Omdat ik de eerste zwangerschap ook te horen heb gekregen dat ik een bloedstollingsziekte heb en daardoor dus al moest spuiten, heb ik besloten zelf te letten op wat ik eet, en de baby in de gaten te houden tijdens groei echo's. Verder niets mee gedaan. Je bent niet verplicht om de protocollen te volgen.
En deze zwangerschap 1 tiende te hoog begonnen ze ook meteen over te zeuren (tenminste de verloskundige, de gynaecoloog vindt dat er niks aan de hand is). Ik kan slecht tegen labels. Maar het is een ieder anzich. Omdat ze nog diverse waardes in het land hanteren vind ik het zo wel best.