Goed nieuws, en minder goed nieuws....

Nou de titel zegt het al, ik heb goed nieuws en minder goed nieuws.

Het goede nieuws is dat onze kindje nog leeft! We zagen een mooi kloppend hartje en de lengte kwam ongeveer overeen met mijn zwangerschapsduur.
Echter zag de verloskundige iets raars op de echo wat ze niet kon thuisbrengen. Ze dacht aan een leeg kamertje waarin een vruchtje al vroeg is afgestorven. Ik zou dan dus een tweeling hebben. Waarvan 1 kindje het niet heeft gered. Maar omdat ze het niet zeker wist, moest ik vandaag naar de gyneacoloog.

Die zag vandaag meteen dat het iets heel anders was. Namelijk een groot hematoom (een bloedstolsel, 6 bij 2 cm groot). Deze is ontstaan nadat ik de bloeding had gehad. De bloeding kwam waarschijnlijk door de vorming van de moederkoek. Dit soort bloedingen komen vaker voor. Meestal heb je dan een tijdje bloedverlies. Echter heeft mijn lichaam het bloed "opgeruimd" door er een stolsel van te vormen. Waarschijnlijk lost deze op en krijg ik dan weer bloedverlies, dit zal dan bruin/oud bloed zijn. Of de hematoom komt er 1 in keer uit.
Het minder goede nieuws is dat er een kans bestaan dat het kindje dan mee naar buiten komt....
Dan krijg ik dus, ondanks dat het kindje goed is, een miskraam.
Gelukkig ligt het stolsel voor de ingang van de baarmoedermond, en daar boven pas het kindje. Het bloed of het stolsel hoeft hierdoor niet langs het kindje om naar buiten te gaan.

Het worden dus hele spannende weken.
Over 2 weken heb ik weer een echo (zo denk je alleen een termijn-echo te hebben en nu heb ik in 2 weken tijd 3 keer een echo).
Ik hoop dat ik voor die tijd het bloed kwijt ben, zodat ik dan al wat meer duidelijkheid heb.

Echt genieten van deze zwangerschap kan ik nu niet. Ik ben bang dat ik al teveel om dit kindje ga geven en dat het dan alsnog een miskraam wordt.

Liefs maartje

Jeetje Maartje wat een verschrikkelijk onzekerheid voor je! Ik kan me voorstellen dat je heel erg bang bent en idd niet goed kunt genieten. Ik hoop en duim echt voor je dat je het bloed snel kwijt raakt zonder gevolgen voor het kindje. heeft de gyn ook gezegd binnen wat voor termijn je de bloeding mag verwachten? Is de kans heel groot dat het kindje meekomt? Het is positief dat het kindje boven het stolsel ligt. Probeer aan die gedachte vast te houden! Heel veel sterkte en als je er even doorheen zit dan kun je het altijd hier kwijt he!!!

Liefs

Lieve Maartje,

Wat een verhaal meid! Pfff....allerlei verschillende emoties zeg! Zo het goede nieuws dat jullie kindje nog leeft en het goed doet, wat natuurlijk het aller balangrijkste is en dan het nieuws van die bloedstolsel en het eventuele gevaar voor een miskraam!

Meid, ik hoop dat je het bloed op de juiste manier verliest, ook al klinkt dit erg raar maar dan blijft je kindje iig lekker bij mama en daar gaan we vanuit!

Ik weet verder niet zo goed wat ik moet schrijven, vind het een heel heftig verhaal. Ik wens je het aller, aller beste en houd je ons op de hoogte?
Uiteraard wel heel goed dat ze je onder strikte controle houden.

Sterkte lieve schat. Liefs Lynn.

Wat een shitnieuws zeg. Weet niet zo goed wat te zeggen. Ik hoop voor je dat het bloed snel loskomt zodat je niet al te lang in deze onzekerheid zit!

Heb hier nog nooit van gehoord, dat het kindje dan mee kan komen. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt.

Veel sterkte meid!

Liefs Carola

Oh my god Maartje.....

Wat een dubbel nieuws. Natuurlijk superblij dat je kindje er nog is en leeft en dat alles klopte. Behalve dat stolsel dan, wat wel dat bloedverlies dan weer verklaart. Gelukkig ligt het stolsel onder. En ik duim zooooooo hard voor je dat alleen het stolsel afkomt.

Wat dubbel zeg! En wat moeten jullie in een emotionele achtbaan zitten.

Heeeeeel veeeeeel sterkte met wachten!!!

We horen het wel. Of niet natuurlijk. Die keus is aan jou. Heb voor beide veel respect!

Liefs en sterkte, ook voor je man en dochterjte!

Liefs

Och, wat een verhaal. Hoop voor je dat hij langzaam oplost en dat het niet ineens je lichaam verlaat incl. je kindje. Ga heel hard voor je duimen dat het goed gaat. Kop op meid!!!

Jeetje Maartje wat een verhaal! Gelukkig is voor nu alles goed met jullie ukkepuk, maar kan me voorstellen dat t minder goede nieuws nu alles overschaduwt...
Hopelijk komt t stolsel er in een keer uit en blijft julliw kindje zitten waar t zit, lekker veilig bij jou! Ik ga voor je duimen!!

Als je je nou echt heel onzeker voelt zou ik wel eerder om een echo vragen, in jouw geval is dat helemaal niet raar! Sterkte meid!

Terug
Bovenaan