Goed nieuws haha nee niet zwanger.

Hey Belle,

Mijn zoontje krijgt 4 maart zijn redressiehelmpje.
Hoe lang draagt jou kindje het al? En hoe gaat het?
Ik zie er best wel tegenop. Nick is al niet zo'n geweldige slaper en ik ben bang dat het alleen maar erger wordt.
Nick krijgt een stoere helm met legerprint. De kinderarts zei tegen ons dat we rekening moesten houden met 4 tot 6 maanden dragen, 23 uur per dag.
Als je nog tips hebt over de redressiehelm hoor ik het graag

Groetjes Mootje
Mama van Nick (17-08-2008)

Hoi Hoi.

Zo goed het vrijdag ging zo ziekjes is mijn manneke nu.
Hij is heel kort ademig en piept ach germe.
Ben vandaag bij de huisarts geweest en hij heeft een pufje gekregen en antibiotica kuur.
zo zielig als hij in zn bedje ligt te piepen.
Hij is heel benouwd heb zn bedje wat hoger gezet aan het hoofd eind heeft iemand nog tips wat ik kan doen om het ademen wat makkelijker te kunnen doen.
@rimke jij werkt op ic toch? je tips zijn welkom haha

Groetjes Kim en Danny.

@ gebbel,

Joris heeft ook vaker last van benauwdheid en ik ook, maar wat het altijd erger maakt zijn luchtjes. bijv. deo, of etensluncht. ook koude lucht buiten met wandelen kan de benauwdheid erger maken.
dus meer als het bed omhoog en zo min mogelijk prikkels geven kun je denk ik niet.

sterkte.

gr floor

Hahaha!!
Ja, ik ben Ic-verpleegkundige, werk inmiddels op de spoedeisende hulp.
Je kunt een doorgesneden uitje naast zijn bedje leggen, stinkt als de neten maar helpt wel.
Ook kun je hem lekker in de douchecabine meenemen als je aan het douchen bent of je man aan het douchen is, is warme vochtige lucht en geeft slijm de ruimte om lekker vochtig te blijven zodat danny het goed kan ophoesten.........
Daarnaast heb je LUUF, dat is een soort balsem wat je op zijn borstje kan smeren voor het slapen gaan.............maar dat is al iets minder huis-tuin en keuken.............

Maudy begint ook wat te snotteren, dus voor haar heb ik een vsm neusspray gekocht.........of het nou echt helpt, ik weet het niet.
Feit is dat ze er door heen moeten, hoe waardeloos ook, maar het helpt hun immuunsysteem.................maar dat wist je zelf ook al.
Sterkte met je kleine man, en als hij wat verhoging heeft lekker een paracetamolletje geven hoor! Voelen ze zich meteen wat minder ziekig..................

Gr. Rimke

Toen Mika een paar weken terug ook verkouden/pieperig was adviseerde de huisarts ook om wel neusspray (zoutoplossing) te blijven toedienen. Als er dan nog snot in z'n hoofdje zat, liep dat vooral tijdens het slapen z'n keel in. Met de zoutoplossing wordt dat in ieder geval wat verdund.

Sterkte met je ventje!

Wij moeten a.s. maandag weer naar het CB, dus dan weet ik ook hoe groot en zwaar mijn mannetje is.

Terug
Bovenaan