Goed nieuws!

Hoi Solleke,

Wat ik altijd heb begrepen is dat je het beste vanaf enkele dagen voor je ei tot enkele dagen na je ei aan de slag moet om je kansen te vergroten. En dan zeggen ze dat je omwille van de kwaliteit van de zwemmertjes het beste om de dag moet klussen. Verder dacht ik dat de periode na je ei altijd gelijk was en dat een latere NOD gevolg is van een latere ei-sprong?   Maar  ik weet  niet precies hoe dat in elkaar zit.

Zelf zit ik met mijn cyclus nagenoeg gelijk aan die van jou ben 11-5 gecurr. en ik ben 10-6 ongesteld geworden (30-dgn)   normaal had ik een cyclus van 27 dagen. Nu weet ik dus ook niet precies hoe ik moet rekenen enzo. Wij zijn dus maar met regelmaat aan het klussen. Dus wie weet komen we begin volgende maand beiden met goed nieuws.

Veel succes in ieder geval!
Liefs Britt

HOi Britt,

Dank je voor je reactie, ik weet inderdaad ook dat ze aanraden om om de dag te klussen, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat we het toch elke dag hebben gedaan, zeker toen we het ei zagen: je bent toch als de dood dat je net de boot mist....... of is dat niet slim, tja, ik vind het toch lastig hoor! Maar ja, we hebben het nu al gedaan, nu afwachten maar!!!
Liefs Solleke

Hi Solleke,

Ik weet niet precies hoe lang een ei op springen staat hoor maar wat ik wel weet is dat je na je ei na je eisprong maar 24 uur heeft om bevrucht te raken. Dit kan door zaad dat je al binnen had van vóór de eisprong of van de 24 uur daarna. Om de dag vrijen is dus echt voldoende. Er wordt ook gezegd dat het de kwaliteit van het zaad niet ten goede komt als je iedere dag vrijt. Nou lijkt mij dat ook sterk als je dat maar een korte periode doet.

Je menstruatie komt in principe altijd 14 dagen ná je eisprong. De lengte van je cyclus wordt dus aangepast aan het moment van je eisprong. Misschien zijn hier ook weer uitzonderingen op (die heb je natuurlijk altijd zoals we hier regelmatig hebben kunnen lezen) maar volgens mij zit het zo.

Nou Solleke heel erg spannend allemaal. Ik hoop voor je dat het hartstikke raak is deze ronde en dat het allemaal   goed gaat. Laat je het even weten?

Liefs,
Daantje

Hoi Solleke (en alle lezeressen/lezers).

Afgelopen woensdag ben ik ook op controle geweest na mijn miskraam. De verloskundige zag dat alles uit mijn lichaam is.. en noemde niets over een eisprong en ik durfde ook niet goed te vragen.
Na de echo zei hij dat ik waarschijnlijk over 4 weken zou gaan menstrueren en dat dan het licht weer op groen zou staan. Echter zijn we allang weer aan het klussen. Vooral dit weekend want vandaag is het dus 14 dagen tot 'the redday..." wanneer mijn cyclus dus gewoon 28 dagen is.
Ik mag gelukkig nu ook meteen komen (bij 7 weken zwangerschap) voor een echo. Hoop dat hij mij een standje mag geven omdat ik door het rode licht gegaan ben, ha ha...
Suc6 en ik hoop dat het allemaal snel gaat lukken en goed gaat deze keer.

Liefs ineke

Terug
Bovenaan