Goede 20 weken echo en toch afscheid nemen van een droom

Hoi meiden,
Gisteren hebben we onze 20 weken echo gehad. Aangezien ik al wat 'ouder' ben (37 jaar) en in eerste instantie niet wist dat ik zwanger was en mijn medicijnen dagelijks heb genomen, was het wel heel spannend. Maar gelukkig was lichamelijk alles goed. Kindje was erg beweeglijk en soms moeilijk te 'pakken' ;-).. Alleen was bij mij ook de placenta erg laag en een stukje in de baarmoederhals.

We hebben al 2 hele fijne jongens. Maar stiekem was mijn wens op een meisje. Gewoon om dat ook mee te kunnen maken in mijn leven (en dit is echt de laatste zwangerschap) Het blijkt echter nog een mannetje te zijn. Ik voel me nu verdrietig en schuldig om het verdriet. Niet dat ik dit mannetje niet wil, heel graag juist. Maar omdat ik dus nooit mee zal maken hoe het is om een dochtertje te hebben.
Herkennen jullie dit?
 
Hoi Sarah,

Ik denk dat je gevoel niet raar is! En tuurlijk ben je, als je verdriet gezakt is, heel blij met dit mannetje, dat komt vast wel goed. Maar het is wat je zegt: je moet afscheid nemen van een droom en dat doet pijn.
Ik hoop dat je je gauw beter voelt!
 
Lieve Mickey33 en 5908285,
Bedankt voor jullie lieve woorden.
Blij zijn met ons derde mannetje lukt al helemaal en de droom mogen de jongens als ze 18 zijn geweest waarmaken ;-).
 
hoi sarah
ik ben nog maar heel jong hor 24 maar zwanger van de tweede
we hebben al een zoon en ik zou nu zo graag een meisje willen
donderdag hebben we de 20 weken echco en ik hoop zo dat het een meisje is
dit is namelijk ook de laatste zwangerschap
ben eigenlijk ook een beetje bang dat het een jongentje is
 
hooi sarah,

Ik ben ook 37 en heb ook al 2 kinderen en eigenlijk niet gepland zwanger maar wel heeeel gewenst.
Alleen heb ik een meisje en een jongentje en ik moet morgen ook voor echo, voor mij is het makkelijke dat het niet uitmaakt wat het zal gaan worden. Maar ik snap jou volkomen, tuurlijk zegt iedereen maakt niet uit als het maar gezond is. En natuurlijk is dat het belangrijkste maar als we allemaal eerlijk zijn is het toch het leukst om van allebei een te hebben. Ik zie en merk zoveel verschil tussen mijn meid en mijn jongen.
Het is echt helemaal niet raar hoor, maar je krijgt later vast leuke schoondochters. je mag nu best wel verdrietig zijn
 
hai
nou net de twintig weken echo gehad
en het is een jongen
misschien zijn het de hormonen hor maar kan alleen maar huilen
terwijl ik hartstikke blij moet zijn want alles was goed
 
Hoi babytoenie,
Hier is het verdriet helemaal weg! Geef het ook even de tijd zoals de lieve meiden hierboven ook aanraden.
Nu zien we vol trots onze 3 jongens en eigenlijk past daar niet eens een meisje meer bij ;-).
Wij doen het trouwens nu al bijna 6 jaar met 2 jongens en als ik zie hoe ze met elkaar zijn ( beste vrienden, altijd samen spelen , knuffelen etc.) zou ik dat nooit anders gewild hebben.
Sterkte voor even,
Sarah
 
Terug
Bovenaan