goede/slechte ervaringen met Emesafene??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben 7 weken en 2 dagen zwanger van ons 2e kindje en lig sinds een week op bed. Echt zo ontzettend beroerd 24 uur per dag en overgeven en moe.
Ben inmiddels 4 kilo afgevallen en had vorige week van de huisarts Emesafene gekregen, maar hoor daar van iedereen zoveel verschillende verhalen over.
De 1 zegt dat ze het niet mochten gebruiken en bij de ander was het geen probleem. Nou werkt het ook niet echt supergoed dus probeer er zo min mogelijk van te nemen.
Heb van die polsbandjes (Sea-Bands) en homeopathische druppeltjes van dr. Vogel.
Tot nu toe is er nog niks wat helpt, dus als 1 van jullie nog tips heeft dan zijn ze van harte welkom!!!!!

Groetjes, Jetje

p.s. Ik ben nog steeds wel blij met de zwangerschap hoor, maar wordt nu even overschaduwd......

hoi hoi jetje,

Ik ben met 6,5 weken in bed gekropen om er met ong.13weken weer uit te komen..
maar alleen maar voor een enkele dag want als ik die dag dan teveel deed lag ik de dagen erna weer lekker (ahum) weer in bed....
Ik heb na veel zeuren en proberen van allerlei andere  dingen.... gekregen..
tja, hoe vond ik het.. oke er ging de eerste keer echt een wereld voor me open..
dat was dus  een van de eerste keren dat ik uit bed kwam.. (met ong 13weken..)
ik had voor 2dagen gekregen 4 pillen perdag maar ik heb  ze toen over 4 dagen uitgesmeerd.. 4 oke dagen.. haha
daarna weer terug in mijn bedje maar gelukkig kreeg ik een extra week van de gyn! daar heb ik  1dag van op en toen kreeg ik giga migrane.. met spugen.. haha dussss
de pillen maar niet meer genomen.. en gelukkig ging het daarna echt veel beter..
met dus zo nu en dan een terug slag..  
ben nu 22weken en 2 dagen zwanger en vergeet het echt steeds meer.. haha
mijn vriend daar in tegen die steeds met de emmers liep en mijn  moeder die mijn dus al die tijd heeft verzorgt zijn het ABSOLUUT niet vergeten..  
meis, wat ik dus wil zeggen volhouden! succes en neem anders die pillen een   paar dagen zodat je je weer ff goed voelt.. maar vooral niet te  lang!

hele dikke kus
annemieke

Er is veel te doen over Emersafene,mijn gyn wilde ze mij niet voorschrijven!!!!!!Er is een onderzoek naar geweest en er kwam uit dat het niet 100% betrouwbaar zou zijn....dus dan toch maar beter misselijk zijn en zeker weten dat het je kindje niet kan schaden meid.

Ik ben nu 20 weken en ben echt 3 maanden heel ziek geweest...heb veel op bed gelegen en gezorgd dat ondanks het overgeven mijn maag gevuld bleef,nam zuurtjes of tictac en de lollies waren niet aan te slepen...juist door het zuigen op zulke dingen ging de misselijkheid weer even over.....heeeeel veeel sterkte meid.

P.s. ik voel me nu een heeel stuk beter,ben vrijwel niet meer misselijk.

Gea/A>

Als het over misselijkheid gaat, MOET ik altijd even reageren, want ik snap zo goed hoe je je nu moet voelen!!!! Ben nu 18 weken zwanger van mijn 2e kindje. Bij de 1e was ik vanaf week 6 t/m 13 ziek (niet gewerkt, alleen op bed etc.) en heb ik Emesafene gekregen. De ha deed daar helemaal niet moeilijk over. Nu lag ik vanaf week 5 t/m 15 zo'n beetje op bed. Emesafene hielp nu helemaal niet, dus heb ik Promethazine gekregen. Het helpt redelijk tegen het spugen, maar misselijk ben ik al die weken gebleven. Een wondermiddel is er dus helaas niet!!!
Hou vol en onthoud dat het beter wordt!
Sterkte, Patricia

Hoi !

Ik weet helemaal hoe je je voelt, ik ben ook weken zwaar beroerd geweest (van een tweeling, dus dat schijnt dubbel zo misselijk te maken) en kon nog geen slokje water binnenhouden. Toen ik het echt niet meer zag zitten heb ik toch maar een avonddokter gebeld en die heeft toen 5 zetpillen Emesafene voorgeschreven.

Ik heb er maar 2 nodig gehad om me weer redelijk te voelen, in ieder geval tot het overgeven ophield. Ik was dus uitermate blij hiermee en daarna ben ik me alleen maar beter gaan voelen. Het was het mij dus wel waard om het te proberen, en met maar 2 zetpillen te hebben gebruikt viel het alles mee.

Ik kan het je dus alleen maar aanraden en na 1-2 pillen voel je vanzelf of het wel of niet beter gaat. Het is geen middel wat je lang gaat gebruiken (ik kreeg zelfs maar 5 pillen voorgeschreven).

Heel veel sterkte !!

Groetjes Marasje

Hallo,

Ik ben een "Mei 2005 moeder" en ben de 1e 4 maanden ook ontzettend misselijk geweest. Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe je je nu voelt en ik kan me ook heel goed voorstellen, dat je de zwangerschap nu ff niet meer zo leuk vind. Tuurlijk je bent supergelukkig  dat je zwanger mag zijn/bent, maar dat misselijke gevoel is echt niet fijn. Ook al weet je,  dat het erbij hoort... Ik kon ook helemaal niet genieten van de zwangerschap. Ik heb zelfs een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen en toen ging het weer een beetje beter. Maar eenmaal thuis kwam de misselijkheid in alle hevigheid weer terug. Ik heb uiteindelijk ook Emasafene zetpillen gekregen en bij mij hielpen ze best goed. Maar wel in combinatie met regelmatig kleine dingen eten. De beschuitjes, crackers, bananen, sultana's en andere koolhydraatrijke produkten vlogen erdoor hier. Je moet je min of meer een beetje door de misselijkheid "heeneten", ook al heb je helemaal geen zin in eten. Althans dit hielp bij mij heel goed en zo van de één op andere dag was de misselijkheid weg en kon ik eindelijk gaan genieten van de zwangerschap!!

Ik wil je heel veel succes wensen

Hallo,

Ook ik heb erg last gehad van zwangerschapsbraken, ben er ook voor opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik helemaal uitgedroogd was. Emesafene hielp bij mij niet en ook cyclizine niet. Uiteindelijk kwam ik bij mijn eigen huisarts terecht en die gaf mij goede adviezen zoals sportdranken, alleen rijstwafels op beschuitjes eten. Geen water of ander drinken. Daarbijkreeg ik ook een homeopatisch middeltje genaamd pulsatilla prat. D30. Nadat ik hiermee begon en me aan de voedingsadviezen hield ben ik opgeknapt. Dus wie weet ook een tip voor anderen.

Groetjes vlindertjes

Hoi,

Tja hier moet ik ook even op reageren. Ook ik heb Emasefene voorgeschreven gekregen via de ha.Deze heb ik een paar dagen gebruikt en hielpen mij totaal niet. Ben ruim anderhalve week opgenomen geweest in het ziekenhuis met uitdroging, zelfs een slokje water bleef er niet in.  Ik was veel  afgevallen en heb zelfs van die "astronautenvoeding"gekregen om weer aan te sterken. Daar ben ik nu mee gestopt , want het eten gaat nu  best goed en ik kom nu ook weer aan.Verder gebruik ik wel Floradix, dit is een kruidenelixer op plantaardige basis.Heb zeker het idee dat dit helpt om aan te sterken.  Via een kraamverzorgster heb ik ook de tip gerkregen om op de nuchtere maag twee uitgeperste sinaasappels te drinken, nou zal je denken wat zuur,maar het helpt mij wel! De gyn. heeft mij verder nu fysio geadviseerd om heel langzaam weer conditie op te bouwen.
Het overgeven is nu heel af en toe nog, maar ben dan ook bijna 18 weken!

Ik wens je heel veel sterkte en hoop voor je dat je snel weer opknapt.

Groetjes.....!!!

Terug
Bovenaan