goede/slechte ervaringen met Emesafene??

Hoi,

Ik ben van af week 6 ook zo misselijk. Ik heb amesafen voorgeschreven gekregen en deze hilpen niet. Ik ben ook er afgevallen 13 kilo. Bleef ook de hele dag spugen. Hield niets binnen. Ik heb twaalf dagen in het ziekenhuis gelegen aan het infuus en kreeg na drie dagen sonde voeding. Dit bleef erin en mijn misselijkheid   nam langzaan af. Ik ben nu 18 weken zwanger en nog steeds aan de sondevoeding. Ik ben niet meer misselijk, maar warm eten blijft er niet meer in. Ik hoop dat bij jou de misselijkheid afneemt. Ik weet hoe jij je voelt. Een geruststelling kan ik je wel geven. De baby zorgt ervoor dat het niets te kort komt. Deze eet jou helemaal op. Je moet vooral voor jezelf zorgen. Tips die ze mij gaven voordat ik het zieknhuis in ging was zijn;

- Eet kleine beetjes
- voordat je opstaat eet je een cracker
- rust goed uit
- vermijdt stress
- en zorg dat je maag niet leeg raakt (erg mopeilijk als je alles er gelijk weer uitgooit)

Als niets helpt laat dan je urine een keer testen op ticonen, zo kunnen ze kijken of je aan het uitdrogen bent. Zorg goed voor jezelf, de baby zorgt al voor zich.

Groetjez en heel veel stekte in de komende tijd.

Na een heftige eerste zwangerschap heb ik nu bij de tweede op voorhand 20 pillen emesafene van de huisarts gekregen met de mededeling dat het geen enkele kwaad kan... wat een tegenstrijdige berichten allemaal. Ik begin me door dit te lezen wel een beetje bezorgd te maken dat ik de pillen gebruik....

quote: mama van marielle reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-06-2006 14:58:04'));

Na een heftige eerste zwangerschap heb ik nu bij de tweede op voorhand 20 pillen emesafene van de huisarts gekregen met de mededeling dat het geen enkele kwaad kan... wat een tegenstrijdige berichten allemaal. Ik begin me door dit te lezen wel een beetje bezorgd te maken dat ik de pillen gebruik....

Tja.... medicijnen zijn natuurlijk bij voorbaat eigenlijk nooit "goed" te noemen, maar trek voor jezelf gewoon even de grens wat je nog wel aankunt qua misselijkheid en wat niet. Zolang je niet het hele doosje achter elkaar leegmaakt en het bij een paar pillen houdt, kan het voor jezelf toch een enorme opluchting zijn om weer enigszins "normaal" te kunnen functioneren. Ik had aan een paar pillen genoeg en voelde me weer mens worden en dat is toch ook wat waard ??!! De hele dag alles eruit gooien is ook niet goed hoor, noch voor jou, noch voor je baby.

Sterkte !

Groetjes Marasje

Ik zal morgen eens proberen een dagje zonder emesafene door te komen. Wie weet valt het wel reuze mee! Ik gebruik nu maar 1 per dag (ipv 2) en vooral uit angst dat het weer uit de hand gaat lopen. Ik ben erg bang weer in het ziekenhuis terecht te komen hoor, weer sondevoeding pfff.  

Ik kreeg ook emasafene voorgeschreven ondanks protest van mijn kant want ik vind emasafene niet een goed middel om te gebruiken tijdens de zwangerschap. ik ben nu 12 weken zwanger en heb ook een week aan het infuus gelegen in het ZH. daar kreeg ik primperan en dit middel werkt goed tegen misselijkheid en is minder schadelijk voor de baby. je kunt dit een lange tijd gebruiken in de zwangerschap. ik krijg nu nog 2 x per dag 20 milligram in zetpil vorm ik begon in het ZH met 2x 40 mg.  ik voel me nu wel een stuk beter overleg het eens met je arts!

groetjes, maaike

hoi meid,

Ik ken het ziek zijn maar al te best, helaas....
Ik heb 2 kinderen en bij allebei ben ik zoooo ziek geweest, 9 maand lang!!!!!!!
ik heb hyperemesis gravidarum! dat wist ik ook niet maar nu wel.

Bij de oudste die is nu 7 jaar heb ik 13 keer in het ziekenhuis gelegen!!! zo ziek en misselijk en elk half uur overgeven. ook ik heb emasefene gehad, maar bij mij heeft het niets gehopen! bij de 2e heb ik een 4 maand zieknehuis in en uit geweest, maar wel met periodes van 1 week ertussen soms 2 week maar ook wel eens een dag. toen ben in met infuus naar huis gegaan. zodra ik weer elk half uur overgaf kon ik de vbolgende dag komen om te prikken voor infuus, toen mocht ik naar huis en in de tussen tijd was de wijk wijkverpleegkundige er, en die sloot mij   aan. na een tijd konden we het zelf en hoefde ze niet meer 3 keer per dag te komen.

mijn eerste man en vader van mijn kids is verongelukt, en ik heb nu een nieuwe man, en wij willen heel graag samen een kindje.... wij zijn al 16 maand "bezig""en ik weet nu al dat ik het weer krijg en dat het geen gemakkelijke zwangerschap zal worden.

Ik wens je heel veel sterkte en ik ben te vinden op het forum " zwanger worden, en als zwanger worden langer duurt"" kom gerust met vragen!!!! mijn mail adres is: t.beukelman@wanadoo.nl

Liefs Tamara

Hoi'

Ik heb een paar weken emesafene geslikt. Beviel perfect. Ik voelde de
misselijkheid nog wel maar het hoort tenslotte ook bij zwanger zijn.
Met die pillen hield ik het eten enzo binnen dus ik was allang blij. Er
is nog nooit iets negatiefs geweest bij zwangere vrouwen die dit
slikken. In belgie is het een heel veel voorgeschreven middel bij
zwangere vrouwen. Woon zelf wel in nederland hoor. Mijn gyn vond het
goed, de huisarts, de verloskundige en de verloskundige!

Terug
Bovenaan