Goede voornemens overboord?

Hier nog eentje die veel weker is dan ze van tevoren dacht.
Ik keek m'n vriendinnen er wel es op aan als ze met iets niet meekonden, vanwege de kinderen. Maar ik ben zelf net zo; 'k ga moeilijk van huis weg.

Wilmi

nee joh, je blijft een goeie moeder. Volgens mij kampen we allemaal met onzekerheid en hebben we moeite om zo'n kleintje in te passen in je leven. Ik herken je antwoord wel.

Afijn, wat ik dus stellig voorgenomen had om nooit te doen is om m'n kindje niet in het autostoeltje te hebben tijdens het autorijden. 't Is toch gebeurd; we waren onderweg naar familie in Duitsland, hadden er al bijna 8 uur opzitten en Lara was het helemaal zat. Ze brulde echt hartverscheurend en kon door niets of niemand getroost worden. Ik was al naast haar gaan zitten en van alles geprobeerd, maar ze bleef me maar zo diepongelukkig en vragend aankijken terwijl ze brulde. Toen heb ik d'r eruit gehaald en op schoot genomen (gordel om ons beiden heen) voor het laatste stukje. We moesten toen nog 20 minuten ofzo. Ook stoppen en pauze nemen was niet echt een optie, omdat ze er gewoon helemaal doorheen zat en net zo hard zou doorgaan met brullen als we weer verder zouden gaan...
Ik besef alle gevaren, maar kon op dat moment echt niets anders voor m'n gevoel...

quote: Ida30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-09-2007 21:28:13'));

Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het veel   zwaarder vind dan verwacht. Ik dacht dat Thomas zo aan zou schuiven zeg maar, maar ons leven is enorm veranderd en alles draait om je kindje en helemaal blij ben ik daar toch ook weer niet mee. Het wringt een beetje. Snap je wat ik bedoel? Daar kelder de lieve goeie moeder weer

Ja hoor Ida, gelijk naar -10 jij... Ik herken het gevoel hoor! Totaal off topic, maar ik dacht altijd dat die moeders een beetje uit hun nek zaten te kletsen als ze vertelden dat je de hele dag met zo'n kindje bezig was. Wat zat ik er naast zeg!

KT

smile

't Is wel gezellig hier beneden bij -10. Kom je er ook bij KT?

Enne Jacoline, volgens mij heb jij gewoon je moedergevoel gevolgd en je kindje lekker bij je gehouden in de auto. Dat geeft je dochter een andere veiligheid maar als ze overstuur is denk ik dat dat inderdaad voorgaat.

Tja, zo'n oer-moedergevoel krijg je dan wel op zo'n moment!

Ik herken ook wel het "bijna niet meer de deur uitgaan"; vantevoren grote mond over dat ons kindje er maar gewoon aan moet wennen om bij anderen te slapen enzo. Maar nu ze er eenmaal is merk ik dat het me tegenstaat om haar uit d'r normale dag- en nachtritme te halen als we ergens heen gaan.

Terug
Bovenaan