Goedkope luiers

Nog veel goedkoper dan pampers zijn katoenen luiers. Bovendien beter voor het milieu en niet iedere week een stinkende kliko voor de deur.

Ik gebruik nu bijna 6 weken katoen en het bevalt mij echt prima!
Ik gebruik voorgevormde katoenen luiers en all-in-ones (dat is hetzelfde als een "pamper" maar dan van katoen en dus wasbaar).
Ik kan het van harte aanbevelen. Voor meer info zie www.katoenenluiers.pagina.nl
 
heb je bij die katoenen luiers wel de kosten voor water en stroom gerekend voor het uitwassen? En dan nog de tijd die je eraan kwijt bent.
Voor mij weegt dat niet op tegen het gemak van pampers
 
Hier kun je de luiers apart inzamelen, dus geen last van een stinkende bak, ik neem 1 keer per week de volle zak mee als ik een stukje ga wandelen
Ik ga ook voor het gemak van wegwerp hoor, en bovendien, als ik die poepluiers zou moeten wassen kom ik nog aan het kotsen :-(
 
Beste anoniem,

Ik heb het zelf niet nagerekend maar er zijn genoeg berekeningen op internet te vinden. Het wisselt overigens erg omdat er verschillende soorten luiers zijn.

Tot nu toe heb ik 60 euro uitgegeven aan katoenen luiers (aanschafprijs), en ik heb nu ruim voldoende luiers voor de eerste 4-6 maanden. Daar komen dan nog was-kosten bij, maar hoeveel kan dat nou helemaal zijn? In elk geval veel minder dan wanneer ik wegwerp zou gebruiken! En bij een tweede kindje kan ik dezelfde luiers gebruiken.

Qua tijd heeft iemand berekend dat het ongeveer 2 uur extra per week kost. Daar staat dan tegenover dat ik niet hoef te lopen sjouwen met pakken pampers of op zaterdagmiddag de stad in moet sjezen omdat ze bijna op zijn.

Ik vind het in elk geval geen enkele belasting: wassen moet ik toch en ik heb genoeg luiers dat het niet al te vaak hoeft (ongeveer 1x/3 dagen).
Kortom: ik ben er in elk geval heel tevreden over!

N.

 
Ieder voor zich natuurlijk.
Ik denk dat ik niet eens de tijd heb om al die katoenen luiers te wassen. Ik zou er niet aan moeten denken om na het werk thuis te komen en ook nog 's een wasje te draaien en op te hangen. Als je er tijd voor hebt en je vindt het leuk dan zijn die katoenen luiers een oplossing. Maar ik ga liever voor de wegwerpluiers. Succes met wassen! hihi
 
moet je zelf weten. maar ik heb geen tijd om inderdaad die luiers te wassen, moet er niet aan denken, ik ga voor de wegwerpluiers. Het stinkt trouwens niet, wij gebruiken een nappy wrapper dus geen nare luchtjes. Trouwens was je die luiers elke dag? Want een poepluier die niet meteen gewassen wordt, ruikt ook niet al te fris.

was ze!
 
Lang leve de wegwerpluier. Ik heb wel wat anders te doen dan luiers uitspoelen en wassen en ophangen. En die pampers koop ik meestal als ik toch al de sta inga voor andere boodschappen en als ze bijna op zijn is dat te zien hoor dus dan kun je ruim op tijd nieuwe kopen.
 
Ik gebruik voor mijn pasgeboren sochter ook katoen en ik moet zeggen dat ik enorm sta te kijken van het wasgoed dat zo'n baby uberhaubt produceert, ik draai sowieso nu elke dag een extra witte was aan spuugdoekjes, hydrofielluiers, rompertjes etc. Die luiertjes zijn daar maar een piepklein gedeelte van en het kost me hooguit tien minuutjes per dag om even een emmertje te vullen waar ik ze in gooi om te weken en om ze op te hangen en de droge van de lijn te halen. Dus om de tijdsbesparing hoef je het echt niet te laten.
 
Terug
Bovenaan