Gonal F, ervaringen?

Hoi allemaal,

Hopelijk zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gebruik van de Gonal F pen (en wellicht kunnen jullie me gerust stellen).

Ik heb Clomid gebruikt, maar helaas sloeg dit maar 1x aan (van de keren dat ik het heb gebruikt). De arts had het nu over het gebruik van Gonal F (i.c.m. Ovitrelle) en/of een LEO-operatie. Ik was een goede kandidaat voor de LEO operatie, omdat ik PCOS heb en heel veel kleine eiblaasjes heb.

Maar ze stelde voor eerst een aantal cycli te gaan spuiten. Nu krijg ik morgen de prikinstructie en de Gonal F ligt al in de koelkast, maar ben echt zo ontzettend bang... Ik wilde graag weten waar ik aan toe ben en heb daarom een aantal YouTube filmpjes gekeken. Ik raak daar eigenlijk alleen maar meer van in paniek. Ik durf het gewoon niet. Ik vind het zo tegennatuurlijk. Ik heb er slecht van geslapen ook en zit al de hele dag met een steen in mijn maag.

Ben waarschijnlijk een beetje een aansteller (haha), maar hoop dat ervaringsdeskundigen me hier kunnen geruststellen...

Hoor graag, dank jullie wel vast :)
Groetjes

Hoi hoi,

ik heb ervaring met gonal f en vond het zelf erg meevallen. 
Uiteindelijk moet je toch de ovitrelle zelf ook gaan spuiten voor het opwekken van je eisprong de volgende ochtend.
me buik was hier en daar wel wat beurs maar het werkte goed.
de eerste maanden had ik wel cysten en overstimulatie maar nadat de dosiring goed was aangepast liep het goed. 
Met als gevolg uiteindelijk een prachtige dochter van nu 9 weken.
veel geluk!!

Hoi hoi!
Hier ook Gonal F gebruikt, en ik vond het ook erg meevallen en ik heb een naaldenfobie.
Ik vond het echt helemaal niet erg en het werd ook een onderdeel van mijn dag. Na een tijd wordt inderdaad je buik een beetje beurs, maar je kan het eventueel ook in je been doen. Wat voor jou fijn is.
Ik ben nu 25 weken zwanger dankzij de Gonal F en de eisprong spuit (weet even de naam niet meer). Helemaal fijn!
Succes en komt goed!

I heb gonalf en ovitrelle gespoten als onderdeel van ons icsi traject. Ik heb mijn partner laten spuiten. Ikkneep eerst in een stukje huid en spot hij hrt daarna in. Door het knijpen is je huid minder gevoelig en voel je het prikken minder. Langzaam de spuit leegdrukken hielp bij mij ook. 
Blauwe plekjes horen erbij, ik wisselde de spuitkant elke dag af. 
Ik vond het instellen van de pen erg meevallen en het prikken zelf ook. Ben nu 33+5 weken zwanger. Dat maakt het uiteraard ook de moeite.

Kun je voor jezelf eens opschrijven waar je nu eigenlijk zo bang voor bent? Het opschrijven hielp mij om het van me af te zetten. 
Beel succes! 

I heb gonalf en ovitrelle gespoten als onderdeel van ons icsi traject. Ik heb mijn partner laten spuiten. Ikkneep eerst in een stukje huid en spot hij hrt daarna in. Door het knijpen is je huid minder gevoelig en voel je het prikken minder. Langzaam de spuit leegdrukken hielp bij mij ook. 
Ik vond het instellen van de pen erg meevallen en het prikken zelf ook. Ben nu 33+5 weken zwanger. Dat maakt het uiteraard ook de moeite.

Kun je voor jezelf eens opschrijven waar je nu eigenlijk zo bang voor bent? Het opschrijven hielp mij om het van me af te zetten. 
Beel succes! 

Beel succes! 

Dank jullie wel voor de reacties! Blij te horen dat jullie allemaal zwanger zijn of een kindje hebben gekregen. Met dat als eventueel resultaat, maakt het misschien iets makkelijker om de spuit toch te zetten.

Ik ben bang voor naalden en vind het een heel naar idee (en dat is nog een understatement, ben een beetje panisch namelijk) om een naald(je) in mezelf te moeten steken... Ik ben bang voor de pijn ook, vooral omdat je het jezelf aan doet...

Het is me uiteindelijk gisteren meegevallen. Ik heb mezelf denk ik zo over de zeik geholpen de afgelopen dagen, dat het daarom meeviel.
Had wel meteen verkeerd gespoten, want er bleef nog Gonal achter, dus mocht met een tweede naaldje meteen nog een keer spuiten haha. Goede vuurdoop. Maar gaat goedkomen, vanavond spuit ik helemaal alleen.

Terug
Bovenaan