Graag advies!! Baby 10 weken

<p>Mijn meisje van 10 weken is al ruim 4 dagen verkouden. Doet het verder heel goed. Nu is haar neusje behoorlijk verstopt..heb alles al in huis..druppels, zoutoplossing ( spray ), halve ui..neusreiniger..maar lijkt erop dat het niet helpt. Het is zo erg dat niet wilt drinken ( zo kennen we haar niet ). CB en huisarts die willen er niets aan doen. </p><p>Heeft er iemand tips? Ze wilt heelt graag drinken maar het lukt haar niet. </p><p>Ze spugt ook meer nu ze verkouden is..is dit normaal? En behoorlijk winderig. </p><p>Wij gaan zondag voor 4 dagen naar Marrakech hadden er veel zin in maar nu ze verkouden is durf ik het niet aan. Volgens ha kan het gewoon. Maar wil toch advies van andere moeders. </p><p>Extra info: geen koorts.</p><p> </p><p> </p>

Heb je de neuspeer al eens geprobeerd? https://www.deonlinedrogist.nl/nuby-neuspeer-oorrreiniger-p-40390.html?channable=e56911.NDAzOTA&cross=0&gclid=EAIaIQobChMI3syi27SL3wIVQuR3Ch2vXAAfEAQYASABEgIzn_D_BwE 
Dit werkt bij mijn zoontje erg goed. Zeker omdat bij hem neusspray ed niet werkte. Wij doen vaak als hij op zijn rug ligt eerst een deel van de Otrivin Baby Zoutoplossing Monodose in zijn neusje en dan met de neuspeer erin. Je wilt niet weten wat er dan allemaal aan snot uitkomt en hoe heerlijk hij daarna weer vrij kan ademen. Succes ermee! 

Bedankt voor je reactie! Wij gebruiken nosefrida,,maar komt amper uit :( heb zojuist neusspray van vsm gekocht, otrivin was geen succes. 

Drinkt ze echt weinig? Dan zou ik als ik jou was goed de plasluiers tellen en opnieuw contact opnemen met de huisarts als het er minder dan 6 zijn. 
In de badkamer zetten als je zelf een hete douche of bad neemt om te stomen. Misschien komt het dan los, helpt bij onze kleine wel. Verder is er helaas niet zo veel wat je kan doen behalve alles wat je al doet, neusspray etc.. paracetamol is in principe vanaf 3 maanden dus volgens mij ook geen optie. 
Als mijn kleintje echt ziek is zou ik niet op reis gaan, maar dat kun je zelf het beste inschatten. Succes! 

Mijn dochtertje van 11 weken is ook al 3 x verkouden geweest. Hier helpen de zoutoplossingen via pipetje (daro) goed. Voor iedere voeding helemaal leegspuiten in beide neusgaten en vervolgens met een neuspeertje het snot eruit zuigen. Vinden ze absoluut niet leuk, maar helpt wel! Succes!

Vooral ook bijhouden hoeveel ze drinkt en als dat minder dan de helft is van wat ze normaal drinkt, teruggaan naar de huisarts.
Wij gingen zaterdagavond naar de huisarts: veel hoesten, minder drinken, veel spugen en koorts. Zijn we naar huis gestuurd met paracetamol. Zondag ging het nog slechter, dus weer teruggegaan. Wel precies bijgehouden wat had gedronken, dat bleek nog maar 1/3 te zijn van wat ze normaal dronk. 
Toen opgenomen in het ziekenhuis, aan de sondevoeding en aan de zuurstof. Ze heeft het RS virus te pakken.
volg je intuïtie, als je denkt dat het niet goed gaat, vooral aangeven bij de dokter!
sterkte en hopelijk valt het mee!

Mijn tip is om de voeding te verdunnen als je flesvoeding geeft. Dus iets minder poeder want melk maakt slijm aan en aangezien er al een verkoudheid is...
Proberen ook wat meer kleinere beetjes aan te bieden

Terug
Bovenaan