Graag advies!! Baby 10 weken

Neusspray met zoutoplossing helpt niet, breng je alleen maar beetje mist aan. Je moet met zoutoplossing spoelen, mag onbeperkt. Je kan spuitjes en flacons NaCl 0,9% kopen bij apotheek en dan op internet zoeken hoe t moet. Je kan ook de zoutoplossing zelf maken: 9 gram keukenzout op 1 liter water. Als ze droge luiers krijgt is t een teken om naar huisarts te gaan, 1x overslaan mag, maar als je meerdere droge luiers achter elkaar hebt dan is t teken dat ze te weinig drinkt. En vaker kleine beetjes melk aanbieden is vaak beter dan grote hoeveelheden in 1x. Ritme nu even niet belangrijk, wel voldoende vocht en rust

Bedankt voor jullie berichtjes, waardeer t enorm!!  Ze heeft gelukkig voldoendoe plasluiers en geen koorts..we zijn voor de zekerheid zojuist bij de huisartsenpost geweest..longen klonken goed, oortjes zijn oké. Volgens arts heeft ze op een verstopte neus na niets. 
Nu ben ik erg geschrokken omdat ass van ha mij adviseerde om haar water te geven als ze fles blijft weigeren. En dat heb ik gedaan..( niet als vervanging van fles ) maar nu lees ik op internet dat water juist slecht kan zijn voor baby’s onder zesmaanden. 
Heel vermoeiend om alles telkens zelf te onderzoeken, omdat ik simpelweg geen vertrouwen meer heb.  

Wat hier hielp bij verkoudheid was in de badkamer gaan zitten met de kleine terwijl de hete douche aanstond (niet eronder natuurlijk). De stoom zorgt dat het slijm in de neus en keel loskomt.

Ik gebruik onderstaande icm met zoutoplossing voor het slapen en drinken, werkt erg goed! Neuspeertje kon ik niet mee overweg, deze wel. Succes!
https://www.ah.nl/producten/product/wi175416/otrivin-baby-aspirator?ds_kid=58700003795607545&gclid=EAIaIQobChMI8u2RhZOM3wIVhuF3Ch3XpQziEAQYAiABEgLwX_D_BwE&gclsrc=aw.ds

En als er ook slijm in het keeltje zit voor en na de voeding n paar slokjes water (omdat melk slijmvorming vergroot). Dit vermindert bij ons meisje de kans op hoesten en spugen na de voeding

Jeetje vervelend zeg
Hier hielp het om voor de voeding Neusspray te gebruiken en daarna leeg te zuigen met een otrivin neuszuigertje 
Probeer haar goed hoog te houden met de voeding en idd de voeding wat te verdunnen zodat het makkelijker door de speen gaat. Hoofdeinde bedje verhogen met wat boeken eronder en een gesneden ui eronder. Volg je gevoel wat betreft de vakantie. Grote kans dat het snel beter gaat. Sterkte!

Ouderwets medicijn is een ui naast het bedje leggen en ik deed mijn kleine meid in bad met zwitsal eucalyptus  en smeerde wat puur op de randen van de trappelzak.  Ik heb nooit geen neusspray gebruikt. Wel die neuszuiger. Vooral fijn na stomen inderdaad... en water is niet slecht hoor... gaat ook in de fles! Mijn kleine meid kreeg naast de melk altijd water of thee. Met water naspoelen kan ook fijn zijn want van de melk krijgt ze inderdaad meer last van slim.  Voor nu is heel belangrijk dat ze genoeg vocht binnen krijgt.  Probeer anders kleinere hoeveelheden. Iedere keer een paar slokjes zijn toch weer meegenomen. Heel veel beterschap met je dochter,  hopelijk gaat het gauw weer wat beter! 

Terug
Bovenaan