Graag jullie mening

Beste mede-bijna-moeders,

Ik ben nu ruim 9 weken in verwachting. Na 3 jaar proberen nu dan toch eindelijk zo ver. De omgeving weet het al. En daar ligt ook precies mijn probleem: voorheen, als vriendinnen in verwachting waren, probeerde ik altijd belangstelling te tonen door te bellen of in elk geval als we elkaar zagen te vragen hoe het ging. De echte goede vriendinnen (of althans degenen waarvan ik dacht dat het goede vriendinnen waren) heb ik zelf al bij de mededeling dat ze in verwachting waren verrast met knuffels e.d., in de voorbereidingsfase. Ook heb ik waar mogelijk hulp aangeboden. Nu ben ik zelf in verwachting en nou krijg ik geen telefoon, geen belangstellende mailtjes, vragen, of wat dan ook! Niet van mijn ouders, schoonouders, vrienden, familie of wat dan ook! Ik voel me zo eenzaam.... Heeft er iemand iets dergelijks meegemaakt en een goede tip hoe ik hiermee om kan gaan? Heb ik een abnormaal verwachtingspatroon van mijn omgeving? Ik hoef niet elke dag telefoon, niet eens elke week, maar eens een keertje zou toch leuk zijn....

Aan degenen die vinden dat ik zeur: mijn excuses. Ik hoop alleen dat iemand een advies heeft waarmee dit iets draaglijker wordt, anders worden het nog 31 lange weken....

Kus,
Suzanne
 
Als eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Voor een stuk kan ik me wel herkennen in jouw verhaal. Ik ben alleen zwanger van de derde. Ik merk dat de belangstelling vanuit de omgeving ook minder is. We hebben welgeteld van 1 vriendenstel een kaartje gekregen en voor de rest eigenlijk helemaal niet. Ik vind mezelf ook best wel attent en als iemand zwanger is probeer ik altijd een kaartje te sturen of te vragen hoe het gaat. Nu weet ik wel dat niet iedereen zo is, maar van sommige mensen verwacht je het eigenlijk. En daarin zit ook gelijk een beetje het probleem. Omdat mensen niet aan mijn verwachtingen voldoen, ben ik teleurgesteld. Ondanks mijn teleurstelling probeer ik me daar niet teveel mee bezig te houden. Ik geniet van mijn zwangerschap, want het vliegt voorbij.

Helaas heb ik niet echt de gouden tip voor je, maar proberen het wat los te laten is misschien iets wat je zou kunnen doen. In ieder geval heel veel succes ermee!
 
HOi heel vervelend. Het is altijd zo, dat het gene wat jij doet een ander niet terug zou doen. Maar niks horen is niet leuk. Heb zelf het probleem bij mijn schoonzus. Wij hebben net de 12 weken echo gehad en ze heeft alleen een hyves/sms gestuurd. Wordt daar zo gek van, dat soort media. Is het dan zo moeilijk even telefonische belangstelling te tonen.
Wordt daar ook een beetje gek van. Zelf probeer je altijd even te bellen maar terug zal je het niet ontvangen.
GEen tips eigelijk. Ervaar het ook wel, maar wat we er mee moetendoen, weet ik ook niet. Misschien zeggen, maar dat is ook weer moeilijk.

Sterkte en gewoon genieten hoor!!

 
hoi hoi

ik herken je verhaal als geen ander maar ik ben van mening hoe klote het ook is leg het naast je neer en probeer zoveel mogelijk te genieten van je zwangerschap.In zulke situaties leer je mensen kennen en hoe moeilijk het ook is.Of maak het bespreekbaar als het je echt heel erg dwars zit.
Ik heb de beslissing genomen voor me zelf samen met me man dan dat we een gelukkig gezinnetje zullen vormen en wie erbij wil hoort laat het wel merken en wie niet even goeie vrienden.

groetjes
 
Ik breek even in, zou het niet kunnen zijn dat ze het moeilijk vinden al teveel enthousiasme te tonen om omdat je nog 'maar' 9 weken zwanger bent?
Ik hoor vaak dat mensen het toch zo raar vinden als men het zo vroeg verteld omdat officieel met 12 weken de kans op een miskraam vele malen minder is?

Als dat het niet is zijn ze echt onaardig!

Overigens van harte met je zwangerschap, geniet er van.
 
Ha Suzanne,

Wat vervelend voor je! Maar het kan inderdaaad goed zijn dat mensen je nog niet durven te feliciteren, al te uitbundig, omdat je nog in de periode zit waarin van alles mis kan gaan, wacht de 12 weken even af, zou ik zeggen.

Uit persoonlijke ervaring ;-) weet ik ook dat ik nu eerder beledigd ben door onattent gedrag van andere mensen, terwijl er eigenlijk niet zoveel aan de hand is. Heb ondertussen gemerkt dat het helpt als ik het zeg als ik dat gevoel heb, en dan blijkt het eigenlijk altijd heel erg mee te vallen.

Sterkte! En heel veel plezier ook natuurlijk!
 
Ik zou met 9 weken zwangerschap ook nog geen kaartje sturen maar nog even wachten. Ik denk dat de meeste mensen tot 12 weken wachten zodat het wat 'veiliger' is. Dat is toch best gangbaar. Vervelend dat ook de mensen die heel dichtbij je staan nog niet heel enthousiast reageren, maar ook zij vinden het misschien nog te vroeg.
 
Hoi!

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ergens begrijp ik wel dat mensen nog niet echt veel laten horen.. Ik heb dat bij mijn schoonzusje ook gehad.. Zij schreeuwden het met 5 weken al van de daken, terwijl het bij ons al 3 keer is fout gegaan met 8 weken.. Uiteraard waren we hartstikke blij voor hun en hebben we ze wel gefeliciteerd, maar echt veel hadden we het er niet over..

Ik denk dat veel mensen 9 weken nog erg pril en vroeg vinden en daarom inderdaad misschien wachten tot de bekende "12 weken echo"... Wacht even af, hoe ze straks reageren..

Wij zijn nu zelf 7 weken zwanger en hebben het nog tegen niemand verteld.. Maar dat komt omdat het dus al vaker fout is gegaan bij ons..

Als ze na 12 weken nog niets laten horen is het inderdaad echt niet leuk!

Veel geluk!



 
Terug
Bovenaan