graag snel advies

Mijn kleine meid heeft vanmorgen haar eerste prikjes gehad. Ze heeft heel veel geslapen vanmiddag hierdoor. Nu ze net wakker werd, was het enorm huilen. Ze heeft echt pijn aan haar beentjes, want ze beweegt ze amper en iedere aanraking doet zeer.

Ik heb Tujababy van VSM gebruikt van te voren om klachten te voorkomen. Heeft iemand nog tips om de pijn te verzachten? Voor zowel moeder als dochter. Ik heb ook al een potje zitten meehuilen, namelijk.

groetjes Sophie

Vanaf een gewicht van 3 kg mogen ze een paracetamol zetpil van (volgens mij) 60 mg, Die kun je bij de apotheek halen en misschien ook drogisterij.
Ik heb voor de prikjes mijn dochtertje een paracetamolletje gegeven.
Maar misschien kun je ook de huisarts even bellen, omdat ze zo'n pijn in haar beentjes heeft.

sterkte,
Sabine

Hi Sophie,
Ik weet niet hoe je het schrijft, maar je begrijpt me vast, anchina fors? van vsm volgens mij, blauwe tube. Hadden wij op aanraden van cb gehaald. Hielp goed of ze had er geen last van..
Sterkte!
Groetjes Judith

Je bedoelt waarschijnlijk Arniflor Gelei (niet vet) of zalf (vet). Deze zalf of gelei gebruik je bij kneuzingen en blauwe plekken. Ik heb het standaard in huis voor valpartijen (mag niet op de open wond gesmeerd worden).
Daarnaast heb je Spiroflor Gelei tegen spierpijnen en krampen.

Je zou bij de apotheek of drogist kunnen vragen wat je het beste kan smeren.

Ik zou nu ook gewoon voor de ergste pijn een zetpilletje paracetamol geven. Na de inenting masseerde ik direct het beentje en ook bij thuiskomst tijdens het drinken lekker masseren. Dit neemt vaak de eerste stijfheid weg.

Veel sterkte!! Na een dag (of 2) is het al stukken beter.

www.vsm.nl

Dit is een handige site om te kijken wat je in welke situatie aan homeopatische middeltjes kan geven. Daarnaast kan men je ook bij de natuurwinkel of drogist adviseren.

Hoi Sophie,

Mijn zoontje heeft dat ook gehad , alleen had hij er ook 40 graden koorts bij en werd zijn beentje ongelofelijk rood. We wilden er een  natte doek op leggen maar owee als we aan zijn been kwamen begon hij nog harder te huilen. Zijn toen bij de hap geweest zij adviseerde om hem zetpilletjes te geven. Na het weekeinde was het al een stuk minder.

Ik vertelde het op het cb en zij ging het onderzoeken waarschijnlijk  was het bij hem toch een vaatreactie ofzoiets en hij heeft met de andere prikken er geen last meer van gehad gelukkig. Ik weet niet hoe oud je kindje is anders kun je het proberen met een zetpilletje.

Succes ermee.

Groetjes Sandra  

bedankt voor jullie reacties! Ik had juist Tujababy gebruikt omdat dit de klachten zou verminderen. Wie weet hoe erg het anders was geweest.  
Ik heb een koud washandje gebruikt en dat hielp inderdaad, na het ergste brullen.
Verder slaapt ze veel en heeft ze 37,7 graden verhoging.
Ik zorg voor de volgende keer ook voor die zalf. Die had ik nu niet in huis, ik vertrouwde volledig op de druppeltjes.
Ik denk dat we het ergste gehad hebben. Haar beentjes zien er ook weer normaal uit.

groetjes Sophie

Terug
Bovenaan