Graag tips bij het vroeg wakker worden van 1 jarige zoon

Onze zoon van 1 jaar is elke ochtend zo rond 5.30/5.45 wakker. We brengen hem altijd zo tussen 18.30/19.00 naar bed en hij slaapt dan vaak gelijk. Hij slaapt goed door alleen soms even naar hem toe voor een speentje of als hij horizontaal in bed ligt en dan weinig bewegingsvrijheid heeft en daardoor wat jammert. Nu zouden we graag zien dat hij in de ochtend een uurtje langer zou slapen. We hebben al van alles geprobeerd, met flesjes, laten jammeren, uit bed en dan een flesje en dan weer in bed, zijn slaapkamer erg donker gemaakt.. in ben benieuwd of er moeders zijn die mij wat tips kunnen geven hoe we dit kunnen aanpakken om er geen gewoonte van te maken dat hij zo vroeg wakker is en evt zijn ritme hierdoor wat aanpassen..

Wat slaapt hij overdag?

Meeste kindjes gaan rond 1,5 jaar naar 1 slaapje. Maar er zijn uitzonderingen waar dit al eerder gebeurd. Mijn neefje deed bij 1 jaar nog maar 1 slaapje

Uhm dit is heel netjes hoor die van mij is 5 half 6 waker en mag blij zijn als het 6 uur word gaat 1800 1830 naar bed. Slaapy klokje rond die ban jou ook bijna

Helaas is de beste tip die ik je kan geven om zelf ook op tijd naar bed te gaan en de ochtenden af te wisselen. Ik liep geregeld met mijn dreumes om 7u al in Albert Heijn (voorkeur van grote stad, alles vroeg open) of de speeltuin. Toen ik er aan toe ging geven, ging het me ook minder storen. Ging na een (lange!) tijd vanzelf over, nu slaapt ze van 8-8, maar ik kan echt niet zeggen wat we hebben gedaan waardoor het veranderde.

Mijn zooncusnu bijna 8 en is nog steeds vroeg wakker. We hebben het zoveel mogelijk geaccepteerd, je kunt ze niet dwingen te slapen. We hebben daarvoor alles geprobeerd, eerder of later naar bed maar het biologische klokje bij hem is gewoon vroeg wakker.
Vanaf dat hij 3.5 was hebben we h zelf naar beneden laten gaan en geleerd de tv aan te doen zodat we nog even konden blijven liggen. Daarvoor gingen we om beurten mee en gingen dan nog even op de bank liggen Terwijl hij tv keek of speelde.

Hier precies hetzelfde hoor! Wij leggen hem nu wat later op bed, meestal kwart over 7. Dan slaapt hij tot half 7 ongeveer. Maar kan ook zo weer 6 uur zijn. Het helpt hier ook om het 5-5 ritme aan te houden. Dan slaapt hij 's middags wat minder lang.

Hij slaapt overdag van ongeveer 9.30 tot 11.00 en in de middag zo rond 13.00/13.30 vaak ook nog een uurtje/1,5 uurtje. Hij heeft zijn slaapjes overdag nog wel nodig (denk ik?)

Weinig aan te doen, misschien wat later naar bed in de avond? 18.30 vind ik best vroeg.

Ik heb 2 dochters en merk dat ze altijd zo'n 10 uur slapen per nacht. Dus 19.00 naar bed is 5.00 wakker. Als jouw kindje om 18.30 al slaapt, vind ik het best logisch dat hij 5.30 uitgeslapen is, dan slaapt hij al 11 uur he!!

Hier gaan ze vaak 19.30/19.45 naar bed en zijn 6.00 wakker. Dat is nog altijd vroeg maar ook heel normaal vind ik. En dan moet ik er s nachts vaak nog 2x uit hoor voor de jongste (23 maanden nu)

In de zomer is het vaak wel wat eerder dan in de winter merk ik in de loop van de jaren. Het komt een beetje in periodes. Weken dat ze 5.30 wakker zijn, dan weer 6.30 en soms zomaar 2 ochtenden om 7.00. En dan weet een maand lang 5.30.

Niks aan te doen denk ik, hoort erbij. Je kindje slaapt prima door zo te lezen en overdag ook heerlijk dus dat is al super fijn. Helaas kun je niet alles sturen zoals je het graag wilt ;)
Maar misschien dat in de avond een uurtje later naar bed gaan wel helpt. Wij gaan na het eten vaak nog even een half uurtje fietsen ofzo en dan houden ze het prima uit hoor, is gewoon een nieuw ritme zoeken.

Terug
Bovenaan