Grappige woorden/ uitspraken

Hey,

Hier ook zo'n kletskous. Ze zegt al aardig wat woorden goed, maar de combinaties die ze maakt zijn echt geweldig.
Ik zeg bijvoorbeeld wel eens als ik iets onhandigs doe, ow, dom van mama. Dus toen ik pas terug moest om de deur op slot te doen en zei: mama is vergeten de deur op slot te doen, zei mevrouw: Domme mama :p

niening: afstandsbedienig
tok: sok (of, als wij ssssssssssssok doen: ssssssssss tok)
uier (= luier)
oud (= Maud, haar nieuwe baby nichtje)
baby uisten (naar baby luisteren bij vk)

en zou kan ik nog wel even doorgaan.

Heerlijk! Echt genieten. Ik vind het zo fijn dat ze kan kletsen. Ik merk ook dat ze alles wat ze ziet wil benoemen! oene auto (groene auto), papa bellen, mama niet (op de fiets) kuka tout (luka, de hond, stout). Tuig!! Hoog!! als ze een vliegtuig hoort. alles wat ze ziet een meemaakt wordt verteld.

Liefs,

T

Hier een echte kletskous!
Ze zegt ook al echt zinnetjes zoals "mama zakje openmaken" (=slaapzakje)

En ze kan alle lichaamsdelen zeggen en aanwijzen.

Ze is momenteel erg gek op rijdende dingen, dus de woorden bus, trein, trekker (tractor) en graafmachien (graafmachiene) zijn erg favoriet.

Ik merk dat ik haar ook steeds beter iets kan uitleggen en ook zij kan steeds beter dingen duidelijk maken.
Ze zit momenteel ook erg in de "peuterpubertijd", veel uitproberen en "nee' zeggen. Hopelijk gaat deze fase weer over als onze tweede baby er is. Dat is gelukkig pas in december.

Liefs

Hallo meiden,

hier ook een echte kletskous.
van de week een hele zin achter elkaar.

mijn man zei: Tot zo
en Zoë zei: tot zo papa ik hou van jou!!
we stonden echt perplex

ook kent ze al een heleboel dieren bij naam
ooifant- oliefant
paat- paard
mama, papa, bed, nat, slape, ik , mij koe, muis, hond poes en de poes doet maiauw.
auto, fieten- fietsen, pooh, beer, koniin,dousse-douchen.
Soja-- Zoë, danke, en vloeken gaat ook moet goed oppassen,
gister reed er een auto keihard door de straat mijn nichtje zegt ASO en dat zei madam dus ook bij de volgende auto.
ze praat zoveel en mensen kunnen der echt goed verstaan, dit was nog maar een beetje van wat ze zegt.
ze heeft zich wel bedacht dat als het niet weet, als je het vraagt zegt ze: deze isse mooi.

gr Dango

Ooooh wat goed van jullie kindjes allemaal. Stan praat nog niet zoveel, zie mijn eerdere reactie. Maar kan donders goed duidelijk maken wat hij wil!

We waren vorig weekend op verjaardag en daar was ook een kindje paar weken ouder dan stan, die ontzettend goed, veel en duidelijk kon praten. Ik viel bijna achterover!

Knap hoor!!!

Hier nog niet zo'n kletskous hoor! Moet wel de hele dagen papapapa en mamamamama aanhoren. Terwijl ze heel goed weet dat ik "gewoon" mama ben. Ook wel steeds meer woordjes hoor, ze weet in ieder geval heel goed wat ze wil en hoe ze dat moet laten weten.
Liefs

Terug
Bovenaan