Lieve Anke,
Geweldig !! Ook ik vind het een zeer ontroerend maar zo realistisch programma. Na het zien van de eerste aflevering ben ik zelf eens op internet gaan kijken hoe dat allemaal gaat en wat het kost en zo.... maar het ergste wat ik op die sites tegenkwam: de EISEN waar je als adoptiefouders aan moet voldoen......ONGELOOFLIJK !!
Als je op natuurlijke wijze een kindje kunt krijgen is er NIEMAND die diezelfde eisen stelt. Het klinkt cru maar ik zeg wel eens: elke randdebiel kan kinderen krijgen: 14 jaar, alcohol- of drugsverslaafd, geen geld of werk , mensen die hun kinderen misbruiken of mishandelen , 2 geestelijk gehandicapten die samen een kind krijgen.....
Maar als het dan niet op de 'normale' manier lukt moet je verantwoording afleggen WAAROM je dan zo graag een kindje wilt dat is toch niet te geloven ??
En als je een kindje wilt adopteren is het helemaal absurd... je mag niet dit, je mag niet dat, je moet dit, je moet dat , alsof dat bepaalt of je goede ouders kunt zijn
Het gaat er toch om dat je LIEFDE kunt geven ??
Daar kan ik me wel heel boos om maken maar ja, het levert me niets op dan alleen hevige frustratie dus ik kijk gewoon naar het wonder dat voor deze mensen gelukkig WEL is weggelegd....