<p>Hoi allen</p><p>Ik zou graag een vraag voorleggen aan andere ouders. Wat zijn jullie grenzen als het gaat om baden met baby door opa en oma?</p><p>Onze baby, nu 10 maand gaat niet dagelijks in bad. Dat heeft meerdere redenen</p><p>- gevoelige eczeem huid waarbij verergering optreedt na water</p><p>- überhaupt vind ik het niet goed voor de huid of nodig dat hij elke dag in bad gaat</p><p>1 dag per week past schoonmoeder op bij ons thuis. Super fijn, dankbaar voor laat ik dat voorop stellen! Daarnaast gaat hij 2 dgn naar de kinderopvang helemaal fijn en heb ik verder ook geen moeite mee. Om de week gaat hij logeren bij opa en oma de avond er voor. Scheelt hun weer een dag heen en weer rijden, prima. </p><p>Ooit is de afspraak gemaakt dat het in bad gaan bij ons zelf gebeurd. Wij doen dat maar enkele keren per week en daarnaast vind ik dat iets voor de ouders zelf. </p><p>Afgelopen week verteld ze achteraf dat zoon met haar in bad is geweest. Ik schrok hiervan. Sowieso is het niet gevraagd en ik vind het zelf not done dat hij met een ander dan zijn ouders naakt in bad zit. Haar argument was omdat ze dit normaal vind voor het slapen gaan, deed ze met haar kinderen ook. En ze zag dat zijn huid ook rustig was na het baden (ze hebben geen middelen in huis natuurlijk wat het eventueel rustig zou moeten maken)</p><p>Ik gaf aan dat dit niet de afspraak was. Direct werd ik door 3 personen die er bij zaten (mijn vriend!! ,zij zelf en vriend v mijn zus) uit gelachen en aangegeven dat ik nogal overdreef. Eigenlijk einde gesprek.</p><p>Ik ben hier echt verbaast over. Natuurlijk er over gesproken met mijn partner want zijn reactie vond ik echt beledigend. Hij is t ermee eens achteraf en snapt mij wel.. maar toch staat hij er anders in.</p><p>Ik besef me dat ik met ook andere zaken soms anders denk dan mijn familie. Zij zien mij wel vaker als de zeikerd.. bijvoorbeeld qua eten en slapen, ik ben hierin vrij duidelijk en consequent. Dit is voor mij heel lastig omdat ik het gevoel heb niet helemaal serieus genomen te worden als moeder.</p><p>Hoe kan ik hiermee omgaan? Ik wil me ook niet overalllll maar druk om maken! </p><p>Excuus voor t lange verhaal .. dank jullie wel. Groetjes!</p>