Grenzen (schoon)ouders, onzekerheid

Dank jullie wel voor de antwoorden.  Wat een rustgevend gevoel dat meerendel hier gewoon hetzelfde over denkt.
Ik vind t zo moeilijk om het gesprek zelf aan te gaan hierover. Ondanks dat het inderdaad gewoon heel simpel kan zijn.. mijn kind ik bepaal geen uitleg nodig.. zo zijn er wel meer dingen waar ik tegen aan loop waarbij argumenten wellicht niet eens nodig zijn als t om mijn kind gaat. Erg balen dat ik daarin niet voor mezelf op durf te komen..

Naakt met een 'ander' in bad? Het is zijn oma hoor... Geen buurvrouw ofzo. Ik zou er echt geen problemen mee hebben. Die vrouw heeft je man groot gebracht en houdt zielsveel van je zoon. Ik zie daar echt geen probleem in...

Ik vind dat een moeder en vader zelf bepalen hoe zij hun kindje in bad willen laten doen en ook alle overige zaken vwb de verzorging en opvoeding. En een ieder ander dient daar respect voor te hebben en geen vragen te stellen of meningen over te geven. Uiteraard bedoeld iedereen het goed en vooral oma’s en opa’s maar het is jullie kindje en daardoor heb je het recht en het geluk zeker tot ze een jaar of 18 zijn om alles voor hun te bepalen:)

Als ik je verhaal zo lees gaat het je volgens mij vooral om dat je het gevoel hebt dat jouw grens hierin niet gerespecteerd wordt en je (in dit geval) schoonouders hier totaal geen rekening mee hebben gehouden. Misschien dat het een ander verhaal zou zijn geweest als je (schoon)ouders zouden vragen of het oké is als zij hem een keer in bad zouden doen, omdat ze dat graag ook een keer zouden willen doen. Jij had dan kunnen zorgen dat de juiste spullen (tegen de eczeem etc) mee naar opa en oma zouden zijn gegaan en je had ook kunnen vertellen wat belangrijk is om op te letten bij eczeem. Ik weet van mezelf hoe vervelend eczeem is, en het is echt onzin als mensen denken dat je zoiets zonder verzorging "vanzelf wel goedkomt". 
Afgezien van dat ik het ook niet perse nodig zou vinden dat mijn (schoon)ouders zelf met mijn baby in bad zouden gaan (daar kun je ook echt wel iets van zeggen vind ik, het is jouw kind!), is het denk ik vooral belangrijk in een gesprek te benadrukken dat je wel betrokken wil worden bij zulke dingen. Ga bij jezelf na of het écht nodig is je zoontje alleen in bad te doen bij jullie thuis - of het echt kwaad kan als hij een keer in bad gaat bij opa en oma? Misschien vindt hij dat ook wel leuk? MAAR voorwaarde is wél dat dit besproken is en jij dus kunt zorgen voor de juiste spullen tegen de eczeem. Het is denk ik sowieso goed dit te bespreken en te zorgen dat je (schoon)ouders (en evt andere oppassers) weten hoe om te gaan met zijn huid, stel dat hij eens een luierongelukje krijgt zal hij toch ook in bad moeten.
Succes en je overdrijft niet vind ik hoor!!

Terug
Bovenaan