Grenzen stellen dreumes?

Zeer herkenbaar. Onze deugniet gaat bewust de aarde uit de grote planten pot halen als hij zich écht niet begrepen voelt of te moe is. Kostte even tijd om er achter te komen waarom hij dit af en toe deed (en vooral bij de 1 meer dan de ander) maar tada het antwoord haha. Meneer is gewoon doodop en wil naar bed!

Soms is het ook het 'mis lezen' van signalen. Je denkt als ouder 'gloeiende blijf nou is van die planten af! Of waarom blijf je dit of dat nou toch steeds doen?!' maar vaak, is mijn ervaring, proberen ze je echt iets duidelijk te maken.

Zo beet mijn zoon m'n man regelmatig maar mij echt heel zelden. Ja waarom doet hij dat? En waarom altijd papa bijten (ook als mama erbij is) kost even tijd en observeren en uitpluizen maar tot nu toe kunnen we het redelijk kaderen. Nu doet hij het bij mij nooit meer en bij m'n man af en toe. Al een hele vooruitgang!
M'n zoon word eind december 2 :)
 
Heel herkenbaar. Wij hebben van begin af aan onze dochter straf gegeven als ze ongewens gedrag vertoonde. Misschien denk je van niet, maar op die leeftijd snappen ze ontzettend goed wat wel of niet mag, ookal doen ze soms alsof ze het niet snappen. Wij hebben dat gedrag altijd streng aangepakt, nu is ze bijna 2 en hebben er aardig profijt van als ik soms kinderen van andere zie...
Één keer duidelijk aangeven dat je er niet van gedient bent. Gebeurt het dan direct daarna tóch nog een keer, straffen. Wij gaven straf door haar in haar eetstoeltje om te draaien of in de box te zetten. Mag er pas uit als ze is gestopt met huilen en sorry heeft gezegd. Dan nog maals proberen. Gaat ze weer gooien oid, weer straf.
Het is lastig maar consequent zijn helpt het beste! Hier heb je op langer termijn zo veel profijt van, en een kind met manieren.
 
Terug
Bovenaan