Griep en koorts tijdens zwangerschap

Hallo allemaal,
Ik ben zwanger van de eerste maar het loopt allemaal niet zo lekker. Ben vrij veel ziek. Begin al erg grieperig geweest, daarna nog een galblaasonsteking gehad waarvoor ik onder het mes moest en nu heb ik alweer een stevige griep met veel koorts. Zit vaak rond de 38 ,8 graden koorts... Nu al 3 dagen... Ben bang dat dit schadelijk is. Op internet word ik niet veel wijzer. 1 van jullie ervaring? vrijdag ga ik weer voor controle maar zou graag wat ervarings verhalen horen en tips om wat meer weerstand weer op te bouwen...
Wie kan mij gerust stellen?
Groetjes
Martine
 
Hoi,

He wat vervelend zeg. Dat is inderdaad geen lekkere start... Voor zover ik weet maakt het in dit stadium van je zwangerschap niet zoveel uit, later in de zwangerschap kan koorts tot vroeggeboorte lijden....Maar check dit even bij je VK je kan altijd bellen voor informatie want nog een week wachten lijkt me niet handig als je het niet zeker weet...
Je mag wel een paracetamol om de koorts te onderdrukken, en verder is het misschien verstandig om vitamine preparaat te gaan slikken, alsje dit nog niet deed...zodat je zeker weet dat je alles binnen krijgt wat je kindje nodig is. Zelf gebruik ik mama&baby van dagravit.

Hoop dat je je snel beter voelt.

Wanneer ben je uitgerekend trouwens?

gr.
 
dat is vervelend zeg! dat je je zo beroerd voelt en dan ook nog eens die onzekerheid erbij! Zelf heb ik geen ervaring met griep tijdens de zwangerschap, maar ik weet dat een vriendin van mij het ook heeft gehad. Ze mocht gewoon paracetamol innemen tegen de koorts en het was ook niet erg voor de kleine. (ze was toen net 13weken)
Maar ik zou gewoon de vk bellen voor advies, zij zijn de enige die je echt zekerheid kunnen geven denk ik.
Heel veel beterschap!
 
@ Butterfly86: thanks voor je reactie. paracetamol slik ook wel maar haalt niet veel uit en ik slik idd mama davitmon. Ik maandag idd maar even bellen met de VK. Ik ben 27 juni uitgerekend dus zit nu in mn 18de week.
@wondernmr2 Ook jij bedankt voor je reactie. Maandag toch maar even bellen want het gaat niet veel beter helaas... :(
groetjes
 
Wat vervelend voor je zeg! En kan me goed goed voorstellen dat je je zorgen maakt over de baby. Ik kan je helaas niet verder helpen, heb hier geen ervaring mee. Hopelijk kan je vk je geruststellen of tips geven als je haar gebeld hebt. Beterschap in ieder geval!
 
He, wat vervelend! Ik snap wel dat je je zorgen maakt..
Tegen griep is helaas nog steeds geen medicijn gevonden.. Het enige dat je kan doen is voldoende rust nemen. Zorg gewoon dat je je zo lekker mogelijk voelt. Met een kruik of pittenzak op de bank of in bed, lekker kopje thee, etc.

Van een vitaminde preperaat krijg je in principe niet meer weerstand, maar het is wel belangrijk om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Als je ook moeite hebt met eten, dan is het goed om vitamines te slikken, anders krijg je via normale gezonde voeding genoeg binnen hoor. Maar echt kwaad kan het ook niet als je maar een paar maandjes wat extra vitamines krijgt.

Veel succes en hopelijk kan de VK je vertellen of het voor de baby wat uitmaakt.

Wij zijn ongeveer even ver met zwangerschap trouwens, leuk!!

 
Bedankt allemaal voor de reacties! VK gaf aan dat een niet te hoge koorts geen kwaad kan. Inmiddels ben ik weer koorts vrij maar nog wel erg verkouden. Lastig maar niet onoverkomelijk. Helaas heb ik door de griep wel een oorontsteking erbij gekregen. Gelukkig bestaat er ook antibiotica die je wel mag hebben tijdens de zwangerschap. Het zit me ff niet mee maar heb met mezelf afgesproken dat dit het laatste ongemak is en vanaf nu wil ik alleen maar genieten. :)
Groetjes!!
PS @ Tes1 Leuk dat we gelijk oplopen! Ik hoop dat jij minder last van ziekte hebt dan ik! Groetjes!
 
Hai Martine,

Hier ook een zieke zwangere, ik herken mezelf ik je verhaal. Van griep, naar blaasontstekkiong, naar griep. Nu weer een bacertie infectie, en kan niet op. Ik kan je in iedergeval vertellen dat er antibotica betstaat die je gewoon kan gebruiken. Laat het alleen wel weten...

Ik heb idd ook een extra vitaminepreparaat gehad bij de huisarts en slik mamma vms. Ook meost ik veel fruit eten liever aardappels laten staan, voor meer fruit zei mijn huisarts...

Dus dat doen we dan maar!
 
Terug
Bovenaan