Griep prik...

De mexicaanse griep prik..
Vanmorgen maar eens even de assistente gebeld.
We horen een brief te krijgen maar ze ging overleggen met de dokter en moest haar terug bellen.

Als je in of na de 3e trimester zit dan is het verstandig om je te laten inenten.
Er waren brieven gestuurd naar de verloskundigen.
Toevallig dat ik daar woensdag heen moet.
Ze doen het op een avond, waarschijnlijk dodag 12 november!!!
Ben niet zo van de prikken, maar ja.
Woensdag weet ik meer.

Mocht je twijfelen neem dan contact op met je huisarts.

Groetjes Natasja (28wk 5dgn)

Hoi

Ik heb nog niks gehoord van
de mexicaanse griep prik

Ik moet een woensdag ook naar de verloskundig
zal daar dan ook wel meer horen

Ik weet nog niet of ik me laat inenten
ligt er aan of het kwaad kan voor het ongeboren kind of niet( ben zelf eigenlijk nooit ziek)

Vind eigenlijk dat ze de griepprik ook aan peuters
moeten geven mijn zoontje heeft namelijk een hele slecht weerstand

groetjes Mel

Hoi

Ik heb nog niks gehoord van
de mexicaanse griep prik

Ik moet een woensdag ook naar de verloskundig
zal daar dan ook wel meer horen

Ik weet nog niet of ik me laat inenten
ligt er aan of het kwaad kan voor het ongeboren kind of niet( ben zelf eigenlijk nooit ziek)

Vind eigenlijk dat ze de griepprik ook aan peuters
moeten geven mijn zoontje heeft namelijk een hele slecht weerstand

groetjes Mel

Dat kun je vragen aan de dokter.
Heb vorig jaar veel peuters gezien die een griep prik kregen.
Zat toen toevallig in de wachtkamer en zag de hele meute aankomen voor de griep prik.

Hoi,

Ben net terug van de VK, kreeg meteen een folder in mijn hand gedrukt over inenten. Dan kon ik die vast doorlezen. Wilde eigenlijk geen griepprik aangezien er niet duidelijk is wat de gevolgen voor de kleine kunnen zijn. Heb trouwens nooit griep, dus waarom nu wel opeens?

Heb een goed gesprek gehad met de VK. Zij raadde het wel aan, ben nu 27 weken zwanger en dan behoor je tot de hoogstge risico groep voor complicaties door mexicaanse griep, voornamelijk omdat je middenrif hoog zit, je niet goed doorademt/hoest als je griep krijgt. Daardoor kan je makkelijker een longontsteking krijgen. Door hoge koorts kan je weeen krijgen en met 27 weken bevallen is helemaal geen goed idee. Mexicaanse griep is een nieuw influenza virus, voor de vorige kan je resistent zijn en daardoor nooit echt griep krijgen omdat je antistoffen hebt, maar dat geldt dus niet voor de mexicaanse griep.

Tot nu toe is er geen aanleiding om aan te nemen dat het schadelijke gevolgen kan hebben voor je kindje: de normale griepprik is ook gewoon goedgekeurd voor zwangere vrouwen en er zitten virus remmers in die lijken op HIV remmers die ook goedgekeurd zijn voor zwangere vrouwen. Ze gaf wel aan: fabrikanten van dit medicijn mogen vanwege juridische gronden niet eens zeggen dat het veilig is, want daarvoor moet het langer getest worden.

Ik kon er wel rustig over na gaan denken, ze verwachten de grootste piek van griepgevallen in december/januari.

Ben nu wel iets meer gerustgesteld over de inenting, maar denk er voorlopig nog een weekje over na. Wat ik wel meeneem in mijn overweging: ik werk in een winkel, zoveel verschillende mensen met wie ik de hele dag in contact kom: er hoeft er maar 1 ziek te zijn en dan ben ik ook aan de beurt.

Hoop dat jullie iets hebben aan deze info...

Liefs Milou

Fijn voor je verhaal...
Hier heb ik zeker wat aan...

Precies die ene...
Kun je je zelf wel voor de kop stoten mocht het gebeuren.

En je kleine er wat van over houden, tja dat wil je ook niet...
Je doet nu wat het beste is en dat is denk ik inenten.

Dat is hetzelfde al wel/niet roken...
Wel/ niet foliumzuur slikken.

Een ieder vind dit of dat het beste en ik denk zelf persoonlijk dat inenten wel het beste is...

Groetjes Natasja

Hallo meiden,

Ik heb ook vorige week een brief meegekregen van de vk. Ik twijfelde ook heel erg of ik het wel moest doen. Maar zoals Milou het beschrijft werd mij ook verteld dat je meer kans hebt op longontsteking ed..

Vandaag heb ik de huisarts gebeld en ik ga me wel laten inenten. Ik wil niet achteraf denken 'had ik het maar gedaan'. Ik krijg 25 nov en 16 dec een inenting.

Liefs Cindy

Ook ik kreeg vandaag bij de verloskundige ongeveer hetzelfde verhaal als milou.
Ik wilde me eerst ook niet laten inenten, maar kom daar nu wel van terug. een longontsteking is in dit stadium echt niet goed.
Via het werk beginnen ze pas op 24 nov., maar de vk vond dat te laat voor mij. Dus morgen de huisarts even bellen, die begint ws al op 10 nov. met prikken.
Heb een heel duidelijke folder mee gekregen, wel fijn om hier de meest gestelde vragen in terug te kunnen lezen.

Groetjes, Petra.

Terug
Bovenaan