Griep prik...

Tja dames, wat is wijsheid, wat is wijsheid? Ik weet het ook niet hoor... ze verwachten inderdaad december/januari een top. Maar dan zijn wij zowat uitgeteld en is ons kindje levensvatbaar buiten de baarmoeder om.... op de site van het RIVM staat het volgende. Ik zal proberen de doorlink hier neer te zetten. Erg bemoedigend is het niet... 28 zwangeren dood in Amerika... maar dan vraag ik je; hoe groot is Amerika?!!!

Dus laten we proberen het hoofd lichtelijk gekoeld te houden en ons niet gek te laten maken door de media en alle tegenstrijdige adviezen. Maar het blijft lastig ja... ik maak me er het ene moment ook keidruk over het andere eigenlijk niet; heb pas 1 of 2x griep gehad....

Hier de geprobeerde doorlink;
http://www.rivm.nl/preventie/zwangerschap/nieuwe_influenza_a_en_zwangerschap.jsp

Hoi Dames,
Mijn besluit staat vast, ik laat mij niet vaccineren. Ik ben nooit ziek en tja hoeveel mensen voelen zich niet dagen lang beroerd na een griepprik? Daar heb ik niet zo'n zin in. Daarnaast denk ik net als Sunny dat we ons niet gek moeten laten maken door de media. Wat is inderdaad nou 28 zwangeren in Amerika? Daar wonen weet ik het hoeveel mensen. En wie zegt dat die vrouwen niet ook zouden zijn overleden aan een stevige griep of longontsteking?
Maar goed, dat is mijn mening.
Succes allemaal met een beslissing nemen!
Liefs,
Marjolijn

Ben ook nooit ziek..
Tenminste niet tijdens mijn 1e zw.schap maar zodra ik stopte met de bv, goed 9mnd erna. Kregen we beiden buikgriep.

Ik doe het wel... toch?! Neig wel heel erg naar ja.
Heb zelf een peuter die sinds september naar de peuter speelzaal toe gaat.
En 13 dec. is mijn vriend jarig, Kerst en nieuwjaar komt eraan.
Wil het gewoon niet oplopen mocht het uitbreken.

Hoor het morgen wel wat mijn vk zegt.

Suc6, Natasja

ik zelf zit nog te twijfelen
ene kant wil ik wel laten inenten.
en de andere kant niet.
wel omdat ik niet achter af wil denken
als ik ziek ben. had ik het maar wel gedaan die inenting gehaald.
in niet van je hoort inderdaad genoeg mensen die ziek zijn naar zo gewone griepprik.
dan vraag ik me af hoe ziek wordt je van die andere
ineting?
in is het echt niet schadelijk voor de baby.
maar ja dan weer wat als je ziek wordt hoe erg is dat en hoe veel verneemt je baby er dan van.
dus ja twijfel twijfel.
ik moet volgende week naar vk dus zal haar ook eens er over uit horen.
groetjes van mij

Hey meiden,

Ook ik blijf het een moeilijk onderwerp vinden. Wat me het meest tegenstaat is dat ze gewoonweg niet weten wat de consequenties zijn voor je kindje!

Niemand heeft zich als proefpersoon laten lenen en dat is natuurlijk ook heel logisch.

Daarnaast heb ik ook al heel wat gruwleverhalen gehoord, dat de prik kan lijden tot verlamming. Nou daar zit ik ook niet op te wachten

We wachtenw el af wat er allemaal gaat gebeuren. Mocht het echt helpen kunnen we altijd nog de keuze maken....

Gr. Maaike

Ik vind het wel een beetje eng. Niemand kan je garanderen dat het absoluut niet schadelijk is voor het ongeboren kind. Ik heb na 2 zwangerschappen die ik moest afbreken wegens levensbedreigende aangeboren afwijkingen, eindelijk een gezond kindje in mijn buik, wil dat graag zou houden en ben dus erg huiverig om dingen in mijn lijf te laten spuiten waavan ik niet 100% zeker weet dat het kindje er niks aan zal overhouden. Mijn verloskundige geeft geen advies en legt de keuze bij mijzelf, dat vind ik geen goed teken. Zij durven blijkbaar geen standpunt in te nemen. En dan ben je dus echt zelf helemaal verantwoordelijk voor je keuze en dat is nogal wat vind ik. Kortom, grote twijfel hier!

groetjes,
Iris

Terug
Bovenaan