GRIEP SPUIT

Dag dames,

Ik zit met een vraag en ben heel erg aan het twijfelen, heb een oproep gekregen voor de griep spuit en volgens de huisarts zijn er nieuwe richtlijnen en kan het geen enkele kwaad om de griep spuit te krijgen als je zwanger bent....
Ik weet even niet wat ik moet doen, wel of geen spuit, ben op dit moment 11 weken zwanger.

groetjes
 
Ìn groningen mogen we hem op 16 okt en 2 nov halen. In jouw geval zal ik hem zo laat mogelijk halen, zodat je de 12 weken (de periode van maken en vormen van het kindje) hebt gehad. Dat was voorheen ook de richtlijn. Ik haal hem zaterdag en ben er ook gewoon gerust op, ben banger voor een griepje! Of gewoon voor zieke mensen...
 
als ik de keuze had zou ik toch liever het risico nemen dat ik de griep krijg dan een (onnodige) spuit laten zetten.
Ik ben helemaal geen voorstander van medicijnen en zo tijdens de zwangerschap. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik geeneens een pijnstiller genomen. Dus een spuit laten zetten: nee.
Dan krijg ik de griep maar. Even een paar dagen goed ziek zij en dan kan ik er weer tegen aan.

Tenmisten....de griep is toch niet schadelijk voor de kindje of wel ?????
 
Ik krijg ook al jaren een oproep en ging hem trouw halen.
Tot de zwangerschap van mijn eerste.
Ik vertrouwde het niet en heb hem niet gehaald.
En eerlijk is eerlijk, ben nog nooit zo weinig ziek geweest als toen ik die prik wel kreeg.
Dus sindsdien haal ik hem niet meer.
En voel me echt stukken beter. Ik kwakkel niet meer met mijn gezondheid, wat ik met de prik wel deed.
Nee ik doe het dus niet
Succes met keuze maken.

Liefs
 
Ik weet nog niet zo goed wat ik doe. Ik heb astma en krijg ook al jaren de griepprik. Ben nu 30 weken zwanger.

Ik heb nog nooit echt de griep gehad, weet dus niet hoe ernstig de griep zal kunnen zijn bij mij.
Veel mensen hebben het over een 'griepje', maar als je echt de griep hebt dan kun je hier heel ziek van worden (in mijn geval). Waarschijnlijk ga ik hem wel halen.
In mijn geval zal het dus niet 'onnodig' zijn.

Succes met kiezen!!

 
ik heb ook astma, nooit de griepspuit gehaald..
volgens mijn huisarts bouw je meer antistoffen op als je em een keer flink krijgt dan van de spuit. en de spuit is tegen het virus wat ze verwachten..Als er een anders griepvirus heerst krijg je em als nog.
Ik zal em ook niet nemen nu...Volgens mij is het voor je kindje niet schadelijk als je em krijgt, maar dat zal ik ff bij de VK navragen.
En de injectie is niet meer dan het inspuiten van het virus zodat je antistoffen opbouwd!
 
Ze hebben de griep prik aangepast waardoor nu ook het mexicaanse virus er in zit!
Hou hier rekening mee als je hem gaat halen.

Daarbij, wel of niet de prik halen, je kan ook MET de griepprik de griep krijgen en wat ze in je spuiten is gewoon een virus.

Ik zou het niet doen als ik al een oproep zou krijgen, dan maar lekker in bed met een soepje
 
Terug
Bovenaan