Grijpen/speelgoed vasthouden

hoi eveline
boas had het met hoofdje oprichten.na een week of 2 kon hij dat al en opeens deed hij het niet meer.nu 2 maanden later doet hij het opeens weer wel.ik denk dat ze zich op 1 ding tegelijk consentreren en sommige vaardigheden even "in de koelkast" zetten.
ga je esther alvast inschrijven op de pabo?

hoi hoi,

naima pakt helemaal niets, hihi. behalve als je het in haar handje duwt. af en toe trekt ze keihard aan mijn haar. gisteren bij de ka in het zh geweest en de ontwikkeling loopt prima. dus ik maak me geen zorgen meer over omrollen en vastpakken, etc. ze heeft gewoon wat langer de tijd nodig voor dat soort dingen. ze is nu 6 mnd, gecorrigeerd 4 mnd.

Liefs van Sophie
mama van Quinty 04-10-2004en Naima 24-11-2006, 32wkn, 1530 gram

Wat leuk om te lezen hoe ver jullie kids hiermee zijn.  Yanick is nu bijna 12 weken en hij pakt nu ook  dingen vast. Nog niet bewust, maar als zijn handje tegen iets aankomt sluit hij zijn vingertjes eromheen. Grappig om te zien  hoe dat steeds vaker en langer gebeurd.  Laatst had hij een pluk haar van mij te pakken, auuuuwww!!  

Het lijkt me erg leuk als hij bewust dingen gaat pakken. Het lijkt me dat dat het eerste is waardoor het hele baby-achtige eraf gaat. Als ze zelf iets kunnen pakken, dan worden ze toch weer een stukje onafhankelijker, he?!

Terug
Bovenaan