<p>Inmiddels ben ik 23 weken in verwachting en zal mijn grote wens (die ik al van kleins af aan had) om moeder te worden in juli werkelijkheid worden. Toch wil ik even mijn beleving delen. Ervaar mijzelf tijdens de zwangerschap weer als in de pubertijd... </p><p>Onzeker, emotioneel uit balans, onredelijk en zie weinig positieve puntjes. Begrijp me niet verkeerd soms gaat de hemel even open en besef ik mij de rijkdom die ik ervaar....maar vaak is daar al snel weer die bewolking. Probeer de schijn geregeld op te houden dat het allemaal wel goed gaat maar zie het echt als een emotioneel zware fase. Het is geen depressie...maar een grijze wolk. Ik ga erdoorheen en ben blij als het even onbewolkt is...maar kijk vooral uit naar de zomer. </p><p>Merk veel verschillende ervaringen hoe omgeving zwangerschappen beleefd hebben. Echter ik schaam me wel geregeld om uit te spreken dat ik er in de kern weinig moois aan vind en het een beetje uitzit om straks een mooi resultaat te hebben. Hou dan ook soms maar mijn mond of ik lieg. Had mij dit vooral anders voorgesteld. </p><p>Herkennen vrouwen dit? Houden jullie ook vaak de schijn van die roze wolk maar een beetje op?</p>