Grijze wolk zwangerschap (ondanks lichamelijk voorspoedig verloop)

Hoi dames, 
zelf ben ik bij a 8 weken, die verlopen niet heel makkelijk, maar kan er dus nog niet zo veel over zeggen. 
Wel heb ik een hechte vriendengroep en is er regelmatig gesproken over de roze wolk of het ontbreken daarvan. Ongeveer de helft heeft echt op een roze wolk geleefd en de andere helft niet. Een van mn vriendinnen heeft beide gehad; eerste zwangerschap drama en de tweede was ze helemaal in de wolken. 
Je mag je zo voelen! Je hebt geen invloed op je hormonen. Het is idd best taboe, maar de enige manier om taboes te doorbreken is open zijn over hoe je je voelt. Als het niet veilig voelt bij familie/vrienden, dan zijn er hier gelukkig genoeg dames die je begrijpen en weten wat je doormaakt. 
Je bent echt niet de enige en er zijn er zeker meer die zich zo voelen als jij. 
En over dat wijntje... er zijn echt lekkere alcoholvrije wijnen! 
❤️

Ik gun ook iedereen de roze wolk, maar mijn gemoedstoestand laat dat voor de 3e keer ook weer niet toe. 
Soms speel ik ook een stukje toneel met enthousiasme, omdat ik bang ben dat mensen anders denken dat ik me kindje niet wil ofzo... En dat heeft er niks mee te maken, ik vind baby's heerlijk.. En ik geniet van me andere twee kids en wil zo graag nog een derde... Maar dat zwanger zijn pfffffff.. Vind er niks aan....
Als ik de echo's zie denk ik wel ahhhhhhh mijn baby'tje.. Maar verder heb ik die hele gevoelsbeleving van in de buik niet zo... En ik ben niet ijskoud ofzo hoor.. Ben erg gevoelig met mijn Kids ook... Maar het is gewoon niet  mijn ding ofzo.... Schaam me daar ook wel eens voor...maarja..gelukkig weet ik dat meer vrouwen dit hebben, dat het oké is, als er geen roze wolk is.... En uit ervaring weet ik ook, dat het niks zegt over hoe je straks met je kindje bent of hoe je je daar bij voelt... Dus dat is heel fijn... En gewoon lekker de 9 maanden aftellen..
Veel sterkte, komt allemaal goed ?

Wijn... meid houd op met me ;)! Ik kwam er 17 december achter.. dus een week voor kerst! Nou, het hele diner en wijnarrangement gingen zo aan mn neus voorbij hahahah! En toen nog oud&nieuw!! En ja die mensen die dan zeggen: 'ach meid maak je niet druk.. het zijn maar 9 maanden'. Of 'Joh meid, je krijgt er toch wat moois voor terug? Het is het waard'. Dan denk ik: Fuck you echt. Ik ben echt geen alcoholist, maar ik geniet enorm van mn wijntje in het weekend na een drukke week werken, of van een heeeeerlijk flesje rood bij een etentje met mn vriend. Of voor de openhaar een lekkere GT met frambozen of kaneel. En ja, ook in de kroeg staan wij regelmatrig met vrienden of familie en een bandje op zondag. Dat wijntje is meer dan alleen een wijntje... het is een stuk gezelligheid en ontspanning. Ontspanning die je nu vooral nodig hebt in deze toch spannende, onzekere en hormonale tijd ;)
Maar goed. Ik ben augustus uitgerekend dus heb nog een soort nazomer om op het terras of heerlijk in de zonnige tuin een flesje open te trekken als de kleine er straks is ;)

Voor mij ook heel herkenbaar. Het heeft denk ik ook met verwachtingen te maken die je zelf hebt gecreeerd. Kinderen waren ook mijn grootste wens en nu ik zwanger ben (2e kindje) weet ik dat het super bijzonder is dat het gelukt is, maar voelt zo normaal. Een heel tegenstrijdig gevoel.
Dus, zoals je leest ben je hier niet de enige in. 
Fijne zwangerschap! 

Zeer herkenbaar! Veel ups en downs hier. Vooral het werk valt me zwaar...bijna fulltime de klas met pubers was gewoonlijk al vermoeiend en nu al helemaal. Geen idee hoe ik het vol ga houden tot mijn verlof. Pfffff

Zwangerschap ervaar ik ook niet altijd als zitten op een grote roze wolk. Nu 23weken. Soms onzekerheden, angsten maar dat heb ik meer rond echo's en testen etc. Gelukkig de afgelopen weken voel ik me dagelijks meer zen. Ik was bv bang voor de 20 weken echo etc. Ook begint de babykamer vorm aan te nemen. Weinig kwaaltjes tot nu toe ookal blijf ik soms zo moe. 3 uur wakker en dan alweer slaap, dan een dutje etc. Ach hoort erbij maar een zwangerschap is echt niet alleen maar rozengeur en manenschijn. En mocht je je niet happy voelen dan is dat niks om je voor te schamen. 
Liefs Zoë

Ik herken me ook in wat je zegt! Ik ken mezelf bijna niet terug, voel me zo beperkt in wat ik allemaal wel en niet mag doen! Ik ben normaal gesproken  fanatiek sporter, en dat is altijd mijn uitlaatklep geweest. Die mis ik nu en weet daardoor soms niet waar ik met mn gevoel heen moet. Ben nu 24+1 en merk dat ik al aan het aftellen ben. Om ons kleintje te zien, maar vooral aan het aftellen naar het moment dat ik niet meer zwanger ben.. 

Terug
Bovenaan