Groei baby zonder echo

Ik ben nu 27+4 en mijn laatste echte echo was met 20 weken. Vorige week nog een 3d echo gehad maar dat was echt bij een pretecho bureau dus ze keek nergens naar.

Hoe weet je nou of de kleine goed groeit? Tot nu toe was alles in orde maar ik heb werkelijk geen idee of ze klein, groot of gemiddeld is qua lengte en dus vanaf nu ook geen idee hoe de groei gaat

 
Je verloskundige controleert bij elke afspraak de groei van je buik. Als zij niets geks constateert, kun je uitgaan van een goede groei. Als zij twijfelt, zal ze je doorsturen voor een groei-echo.
 
Zeker weten. Elke controle voelen ze aan je buik hoe hoog de baarmoeder zit en of dat overeen komt met het termijn.
Klopt, het is een hele tijd wachten tussen de 20 en 32 weken echo. Maar niks om je zorgen over te maken. Vroeger hadden ze lang niet zo vaak echo's dan wat we nu al gewend zijn. ?
 
De verloskundige voelt idd hoe je baby groeit en de ligging. Maar dan nog kunnen ze er naast zitten. Zo zeiden ze tegen mij dat het een gemiddelde baby zou worden, maar bleek het een kleine baby te zijn bij de geboorte. Dus de exacte groei kunnen ze niet voelen, maar wel zo ongeveer.
 
bij + - 35 weken krijg je weer een echo dit is de liggings echo. dus inderdaad even een tijdje niks tenzij je zelf een pretecho bijv doet. en net wat de rest zegt ze voelen aan je buik en meten je buik ook.
 
In principe is de 20 wkn echo inderdaad de laatste. Lees dat veel dames er met 30+ nog eentje krijgen maar die zijn dus niet standaard! Sommige praktijken bieden ze wel aan alle vrouwen aan, maar in principe zijn die alleen voor als de vk twijfelt of alles nog goed gaat zeg maar. Ik heb na de 20 wkn de kleine niet meer 'gezien' tot de bevalling. Tsja, zelf weinig moeite mee gehad. ergens alleen maar een goed teken denk ik dan maar ? 
 
Terug
Bovenaan