Groei baby zonder echo

[quote quote=10528793]bij + - 35 weken krijg je weer een echo dit is de liggings echo. dus inderdaad even een tijdje niks tenzij je zelf een pretecho bijv doet. en net wat de rest zegt ze voelen aan je buik en meten je buik ook.[/quote]Die is niet overal standaard. Ik heb deze nooit gehad, bij beide zwangerschappen niet. Dus helaas ook met 20 weken de laatste echo en daarna niet meer.
 
Het wisselt inderdaad per verloskundige praktijk. Hier is wel een 30 weken, een groei-echo en met 36 weken een liggingsecho. Bij ons maakt de verloskundige zelf de echo's dus wordt er regelmatig extra gekeken als het nodig is!
 
Hier met 20 weken in principe ook de laatste echo. Nu zwanger van m'n 3e kindje.

Bij de eerste lag de placenta voor de uitgang en kreeg ik met 34 weken een echo om te kijken of deze verschoven was, maar ze keken absoluut niet naar de groei van m'n kindje.

De tweede lag in stuit dus ook een paar extra echo's tussen 34-40 weken, maar die waren razendsnel en puur om te kijken of ze nog in stuit lag, dus ook niet voor de groei.

Nu 20 weken zwanger van de 3e. Volgende week de laatste echo gepland (de 20 weken echo) en als alles goed is en blijft, komt er geen echo meer.
De verloskundige kan goed voelen hoe je kindje groeit, maar of je kindje groot/gemiddeld/klein is, is erg lastig in te schatten hoor. Mijn oudste werd op gevoel van de verloskundige te klein geschat maar woog 4470 gram (!) Dit hoor je erg veel... en ach, het is niet belangrijk om van tevoren te weten of je kindje 3200 of 4200 gram gaat wegen, zolang je kindje goed beweegt en de controles bij de verloskundige goed zijn, is er geen reden tot zorg!
 
Ik maak me ook zeker geen zorgen, ik voel haar heel goed, maar ze hebben eigenlijk nooit iets specifieks gezegd over de groei. En als ze mijn baarmoeder voelen zeggen ze er ook niet veel over. Ik vergeet het ook elke keer zelf te vragen haha
 
Terug
Bovenaan