Groei echo blijkt afwijkend

<p>Hoi ladies, </p><p>Met 32 weken kreeg ik een extra groeiecho omdat de kleine niet goed gegroeid leek en inderdaad op de echo was een klein mannetje te zien. Alles zag er prima uit maar hij zou wat aan de kleine kant zijn. Niet gek ik ben zelf ook niet zo groot en mijn dochter was ook niet heel groot bij haar geboorte. Vandaag heb ik een liggingsecho( 36+3) gehad en werd meteen zijn groei gecheckt. Hieruit bleek dat hij juist aan de grote kant is.. ver boven gemiddeld.. hij weegt nu al 3320’gram.. ( meer dan zijn zus bij 39 weken). Over twee weken maken ze weer een echo en als hij dan nog te groot is gaan ze hem halen. Ik ben helemaal in de war.. zijn er meer vrouwen die dit hebben mee gemaakt? <br /><br /></p><p>Bedankt alvast! X</p>
 
Wat vreemd. Geen ervaring mee.
Maar ik zou me niet zomaar laten inleiden. Vind de grote echt nog wel mee vallen. Mn zoontje was met 38 weken 3640 gram..
Volgens mij kunnen ze dat met dit termijn ook helemaal niet meer goed meten op een echo omdat ze het niet goed meer in beeld krijgen...
 
Ik krijg echt het idee dat ze de opdracht krijgen zwangeren in de war te brengen zodat ze allemaal instemmen met inleiden...ik ben er de 1ste x ingetrapt, ondanks dat mijn vk me zei dat er volgens hun niks geks te zien was...het zkh bleef aanhouden dat mijn kind gevaar liep als ik zou wachten op een natuurlijke bevalling, veel te groot zou worden want was met 38 wkn al veel te groot zeiden ze. Mijn eigen instinct zei dat mijn buikje toch echt wel meeviel...toch gedaan. Grote hel doorstaan van 4 dagen en omdat mijn lijf er nog helemaal niet klaar voor was alsnog geeindigd in een keizersnee! en achteraf was dit allemaal niet nodig want met 38+4 bleek onze baby maar 3050 gr. Door de keizersnee ook nog 3 dagen extra in het zkh moeten blijven. De 2de ga ik me helemaal niks meer laten aanpraten!! Volg je eigen gevoel aub, en als het medisch echt noodzaak blijkt kun je het dan altijd nog bekijken. Want als mijn kind inderdaad 4+ kilo was geweest was dat een gevaar voor een natuurlijke (vaginale) bevalling. Ik heb nu toch ook een keizersnee gehad omdat ze iets op een onnatuurlijke wijze probeerden op te wekken? Dan had ik liever gewacht en tegen die tijd (bij de natuurlijke bevalling) een keizersnee als het medisch nodig bleek. Denkelijk niet want dan was er max 500 gr bijgekomen en zat de kleine pas op 3600 met 40+wkn....vraag nog een second opinion op zijn minst ?succes ❤️
 
Ja, soort van andersom meegemaakt. Ze dachten dat mijn zoon te groot was. Toen ik een groei echo kreeg zeiden ze dat ze met deze termijn nog moeilijk konden meten. Uiteindelijk woog hij bij geboorte 2680 gram.. t is en blijft n soort inschatting. Ik zou me er (nog) niet druk om maken. Sterkte!
 
ik kreeg ook een groeiecho omdat ze vonden dat mijn buik nog te klein was, uiteindelijk een gezonde jongetje gekregen van 3500 kg 54cm. Dus ik zou even wachten!
 
Ik zou me niet zomaar laten inleiden als ik jou was! Bij ons zaten ze er ook erg naast... uiteindelijk met 38 wkn gewoon thuis bevallen van onze zoon die 3760 gr woog zonder medische toestand.. luister gewoon goed naar je eigen gevoel ! 
 
Ja hier ook op het einde allemaal echo's want hij was te klein( wat ze baseerden op 1 enkele echo van weken eerder die ook nog eens door een andere verloskundige was gemeten) daarom wilden ze vanuit het ziekenhuis inleiden. Uiteindelijk zijn mijn vliezen zelf gebroken met 37,5 en alsnog weeën opgewekt 2 dagen later omdat het niet doorzetten maar mijn zoontje woog 2960 gram bij geboorte dus helemaal prima op gewicht.. Wat ik wil zeggen is dus kijk het even aan, maar weet wel dat echos een schatting geven dmv geluidsgolven en dat ze niets met zekerheid kunnen zeggen. Vraag ook even aan de verloskundige hoe het ziekenhuis tegenover inleiden staat... Sommige ziekenhuizen nemen graag het zekere voor het onzekere en leiden iedereen in waar een kleine kans bestaat op problemen. Dit hoeft niet te betekenen dat je hier zo in mee hoeft te gaan. 
 
Ik ken ook meerdere verhalen van baby's die veels te groot werden geschat en uiteindelijk gewoon een normaal gewicht hadden! Mijn meisje werd juist qua hoofdomvang veeeels te klein geschat en toen ze er was bleek het allemaal gewoon normaal! Dus niet zomaar tot inleiden laten overgaan, volg je eigen gevoel :) 
 
Terug
Bovenaan