Groeiachterstand bij 15 en 20 weken

<p>Lieve meiden, </p><p>Mijn zwangerschap begon zorgeloos, en met veel energie! Bij de geslachtsbepalende echo (14+5) zagen mijn vriend en ik dat ons kindje 5 dagen achterliep, maar er werd niets van gezegd, echter wel bij de 20 weken! Ik ben doorgestuurd voor een GUO! Zowel de GUO als de gewone 20 weken echo waren meer dan prima in orde! </p><p>Gisteren weer een groeiecho gehad in het ziekenhuis en ze meten het buikje op de onderste lijn (week achterstand) hoofdje ( 5 dagen) en beentjes in orde! </p><p>Ze vroeg of wij een nipt test hebben gedaan en dit is niet het geval! Mijn vriend vroeg waarom ze dat vroeg en ze vertelde dat ze anders het downsyndroom al weg kon strepen! Wij schrokken hier echt enorm van! Iemand ook ervaringen met een “vroege” groeiachterstand! Nogmaals beentjes zijn perfect in de groei en verder geen andere symptomen die kunnen wijze op down! </p><p>Hoor heel graag, het genieten wil ik weer terug! Liefs Manon </p>

Ik zou je eigen verloskundige nog een keer opbellen en je zorgen bespreken! Alle ervaringen van moeders hier zijn anders.. kunnen je gerust stellen maar ook bang maken.
Mijn zoontje bleek af en toe ook achter te lopen met bepaalde dingen. Maar heb een kerngezond jochie, met normale verhoudingen haha!
Gewoon even een belletje!

Hij mijn schoonzus was dit ook zo en het kindje is recent kern gezond geboren. Dus het hoeft niet meteen iets te betekenen. Wel kan het idd wijzen op bepaalde syndromen maar goed, ik neem aan gezien je ervoor koos om geen nipt te doen je ook hebt gekozen om dat risico te nemen. (Wat helemaal prima is hoor want wij hebben ook geen nipt gedaan) 

Hoi Zoë, 
Groeiecho gisteren was met 20+4! 
Moet nu voorlopig nu elke twee weken terugkomen om de groei in de gaten te houden! Hoop echt zo erg dat ze over twee weken gewoon met haar lijntje mee is gegroeid! ?

Dat hoop ik ook lieve meid! Zit je nu niet weken in de stress over een chromosoonafwijking. En wat betreft een vruchtwaterpunctie? Ja, ik zeg maar wat maar al die zekerheid lijkt me echt vervelend. Ik weet niet hoe jij erin staat.
Knuffel Zoë

Hoi Zoë, 
Probeer nu ook te relativeren! Juist de beentjes hebben een bij down syndroom een groeiachterstand, dat is bij ons juist niet! En ach...ze kan ook gewoon klein zijn natuurlijk! Probeer me gewoon niet teveel zorgen te maken! Of denk je dat dat naïef is? Gyn heeft ook verder helemaal niks gezegd over rust houden oid, dus daar hou ik me gewoon even aan vast! Bedankt voor je reactie! 

Hee,
Als de gynaecoloog nodig vond om verder onderzoek te doen had ze dat echt wel gezegd. 
Onze dochter bleek bij de 20 weken echo een ernstige groeiachterstand te hebben. Ver onder alle lijntjes. Ruim 2 weken achterstand. Wij kregen wel direct allerlei onderzoeken omdat de achterstand zo groot was. Gelukkig is ze uiteindelijk klein maar gezond geboren en inmiddels 8 maand en doet het heel goed. 
Probeer inderdaad positief te blijven. Het is iig positief dat de beentjes wel goed zijn. En hopelijk blijft de kleine mooi groeien op haar lijntje! 

Terug
Bovenaan