Groeiachterstand bij 15 en 20 weken

Hey hey :) ik werd net even wakker en las je berichtje. Nee helemaal niet naïef. En relativeren is idd het beste. Het zal allemaal vast goed komen. Ik zat bij mijn berichtje gewoon even hardop te denken & ik begrijp jouw antwoord helemaal. Gewoon lekker genieten en dan zie je inderdaad over 2 weken wel weer verder. Een heel weekend toewenst! Ik ga weer verder tukken. Veel liefs! 

Ik ben momenteel 29 weken en 5 dagen zwanger en jeb alles wat m is kan gaan al mee gemaakt en momenteel opgenomen voor een mogelijke vroeg bevalling. 

Jou verhaal heb ik ook meegemaakt bij week 20 en kreeg zelfde te horen met ook nog eens dat zijn bovenbeen kort was. Uiteindelijk besloten vruchtwaterpunctie te doen. Het was zeer makkelijk en minder eng dan ik dacht. Goed nieuws hadden we al in 3 dagen dat ons kind iet ziek is en geen afwijkingen heeft. 
Wel blijft ons kind achterstand hebben qua groei door andere redenen. Maar ik raadt je zeker aan om vruchtwaterpunctie te doen, dan weet je wat je te wachten staat en kan je de juiste beslissingen op de juiste tijd maken. 
Succes met alles en hoop echt dat het goed komt. 

De gynaecoloog heeft het woord rust of vruchtwaterpunctie nog helemaal niet genoemd, dus enigszins ook wel een geruststelling! Lees ook veel over 2-3-4 weken achterstand dus misschien ben ik ook wel veeeeel te bang hoor! 

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn schoonmoeder wel toen ze zwanger was van mijn man. Toen bestond er nog geen 20-weken echo, maar hij was dus ook veel kleiner dan gemiddeld. Hij is met 42 weken geboren (ingeleid) en woog maar 2800 gram. Hij is altijd klein gebleven, maar kerngezond ;) zij hebben ook veel kleinere mensen in de familie, misschien speelt dat ook wel mee. 

Terug
Bovenaan