Groeiachterstand?

Bij mijn eerste zeiden ze op de verloskamers toen ik binnenkwam zelfs nog: Oei, dat wordt een grote baby. Hij woog echter maar 3034 gram. Andersom kan het dus ook.

Gr Ingrid
 
ik heb dat bij de eerste ook gehad.
esmee was alleen bij de 12 weken keurig op schema.
alle andere echo's bleef ze 1 a 1,5 week onder de groeischema zitten.
ze is uiteindelijk geboren met 41 weken (volgens zwangerschapsgroei), maar volgens de vk is ze wel op tijd geboren qua groei van haar zelf.
ze was 47 cm en 3080 gram. ook nu na 2 jaar en 3 maanden blijft het een kleintje (ongeveer 82 cm nu), maar verder is ze een vrolijk kindje al loopt ze wel iets achter in haar grove moteriek (ze liep pas met 2 jaar, 2 weken en 2 dagen).
 
Hoi Betty,

Ik heb bij mijn zoontje op de dag van de bevalling nog een echo gehad omdat ze bang waren dat hij erg groot zou zijn. Echter, uit de echo bleek anders. Hij zou de 6 pond niet halen. Ben dezelfde dag bevallen en hij woog ruim 3500 gram... Echo's zeggen in mijn ogen niet meer zoveel. De echo is trouwens in het ziekenhuis gemaakt ivm suiker...

Groetjes Miranda
 
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes en ze maken zich dus gewoon superdruk in het ziekenhuis. En maar tegen ons zeggen dat we niet alles onder controle kunnen hebben!!!! Hahahahaaha

Liefs
Bettie
 
Ik had het ook met mijn dochtertje, ze zou nog geen 2 kilo wegen en na de bevalling in de couveuse moeten, dus op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. Bleek ze 2,5 kilo te zijn, 48 cm maar helemaal gezond en mocht ze dezelfde dag mee naar huis. Zou me niet al te veel zorgen maken, je kindje kan een groeispurt maken in de laatste weken, en gewicht kunnen ze niet zo goed meten met een echo.

 
Terug
Bovenaan