groeiecho gehad--->kindje is groot!

hallo,
gister heb ik een groeiecho gehad, en ons kindje is erg groot! loopt nu 2 weken voor op de groei! ben nu 35 weken.
terwijl hij een maand geleden nog maar 2 dagen voorliep!

mijn 1e is met 9,5pond geboren, en door haar grote was dit echt een horror bevalling!
ik ben zoo bang dat dit kindje er ook niet makkelijk uit gaat komen!
ik wil gewoon niet bevallen! maar ik zou wel moeten!
zijn hier meer meiden met 'grote' baby's?
 
Hoi hoi,

Ik heb vanmiddag een extra echo, want ze vonden het ook wat groot. Lag mijn hele zwangerschap mooi op schema.
Met de 32 weken echo werd het groter geschat. En vorige week met 33 weken vond de verloskundige het ook verder, maar hoever precies weet ik niet.

Als het goed is weet ik vanmiddag meer. Mijn eerste was mooi 6 pond en dat vond ik eigenlijk wel genoeg.
 
Ik ben nu 34 weken en 5 dagen zwanger en ons kindje ligt ook twee weken voor op de groei, maar bij ons komt dat omdat ik zwangerschapssuiker heb. Ben jij daar al op gecontroleerd? Ook ivm de vorige, wie was ook lekker op gewicht. Ik word express ingeleid over drie weken om een keizersnede te voorkomen.
 
Hoi

Gelukkig zegt het gewicht niet altijd alles over het verloop van een bevalling. Mijn jongste was bijna 10 pond en is in 45 min geboren. Wel even heel heftig, maar dat lag meer aan de snelheid dan aan zijn gewicht.
Mijn schoonzus kreeg een kindje van 5 1/2 pond en deed daar 2 dagen over. Dus voor alle moeders van grote kinderen, het kan ook anders verlopen
 
Ik deel de mening van sdbj, een groot kind is niet altijd een moeilijke bevalling. Ik denk wel dat je het per vrouw moet bekijken en niet onderling. De ene vrouw heeft namelijk snellere/makkelijker bevallingen dan de ander al blijft het natuurlijk nooit leuk om te doen.

Ik heb drie kinderen gekregen van 7,5, 9 en 8 pond. De 9 ponder was mijn snelste en makkelijkste bevalling. Over de eerste heb ik 24 uur inclusief weeenopwekkers en pijnstilling gedaan, de persduur was 99 minuten. En de 2e was er in 8 uurtjes en slechts 21 minuten persen. Nummer drie, ging juist weer lastiger maar dat had meer met mijn voorgeschiedenis van uitputting te maken.

Ik zou je willen zeggen: een tweede bevalling gaat altijd makkelijker dan de eerste, de weg is gebaand. Weet je daarnaast waarom de 1e bevalling zo lastig ging, lag het kindje misschien niet helemaal goed (kan ook een groot verschil maken)? Praat erover met je VK. Soms zie je dat er wordt ingeleid met grote (extreem) kindjes maar zelf ben ik er niet zo'n voorstander van. Een onrijpe baarmoeder geeft ook vaak meer complicaties omdat een bevalling niet de juiste sterkte heeft.

Ik wil je in ieder geval veel succes wensen!
 
Hey!

Een groeiecho zegt niet alles hoor. Het kan een groot kindje zijn maar het gewicht kunnen ze neit schatten hoor. Het kan evengoed nog een 7 ponder worden. probeer het dus een beetje over te geven!

Mijn baby is wat aan de kleine kant die wordt volgens hen 6 pond. Maar ik laat me dat niet helemaal aanleunen hoor want ze schatten het gewicht vaker mis dan goed!
 
Mijn zoontje was ruim 9 pond bij de geboorte en heb een prima bevalling gehad. Heb hier hele goede herinneringen aan. Heb het niet als zwaar ervaren.
Wel aardig wat hechtingen achteraf, maar daar had ik verder geen last van. Had ook met een 6 ponder kunnen gebeuren.
 
hopen dat jullie gelijk hebben! en dat de 2e makkelijker gaat!
bij de 1e namelijk een persduur van 230minuten. en tijdens het persen een autoritje naar het ziekenhuis.

met de vk nu afgesproken dat ik met de 1e weeen al naar het ziekenhuis ga, en als het persen een half uur duurt en er zit nog geen schot in dat er meteen een gyn bij gehaald wordt!

en vanmiddag ga ik naar een gyn voor nog een groeiecho, omdat een gyn daar toch meer verstand van heeft als een vk, en hij daar als het goed is een beter advies in kan geven!
 
Terug
Bovenaan