groeiecho gehad--->kindje is groot!

mijn zoonjte liep met 20 weken voor 2 weken ong. toen tegen het laatst zwangerschap nog weer groei echo gehad en toen was zeiden ze dat een aardig grote werd. woog bij de geboorte 4460 gram dus een aardig zware. de bevalling was snel en vrij makelijk. maar veel pijn op het laatst dat kwam door de erg snelle ontsluiting van 6 cm naar volledig binnen een kwartier. voor de rest was wel te doen. wel 2 hectingen. en bij de eerste 2 kids niet gehad. maar of dat door het gewicht kwam? denk haast eerder van door dat die 1 keer terug schoot en toen weer zo snel was.
nu ben ik benieuwd hoe zwaar deze gaat worden. en zie erg op tegen de bevalling.
groetjes
en hopelijk valt het gewoon mee!
 
Ja 8 pond, 9 pond en 9 pond en ik heb de laatste echt een week eerder laten komen in overleg met de gyn! Anders was ie wellicht 10 pond geworden.
Ja een 9 ponder komt er net zo makkelijk uit maar ik heb wel heel veel klachten overgehouden eraan dus ik zou vragen om op te wekken met 39 weken.
 
Hoi,
Hier eerste ruim acht pond en tweede bijna 9 pond.
Bij beide de laatste 5 weken iedere week een groeiecho gehad bij dezefde persoon in ziekenhuis om zo nauwkeurig mogelijk te kunnen meten. Toch zaten ze er bij biede een pondje naast. En dan voor mij in positieve zin dat ze een pondje minder werden dan geschat.
Dit verschil zit hem bij mij erin dat onze kinderen erg grote hoofdjes hebben en daardoor niet helemaal gemiddeld te meten zijn. Maar gyn gaf ook altijd aan dat er max een pond naastgemeten kan worden. Plus en min.

Onze tweede was vanaf 35 weken ook niet meer meetbaar, dat wil zeggen dat de metingen boven de 42 weken uitkomen, en dan krijg je sterretjes ipv weken... ze rekenen dan niet verder.
Nr twee wilde ze dan ook eerder gaan halen, bij 37/38 weken, maar toen lag hij niet goed voor een ingeleidde bevalling en kreeg ik de keuze voor een keizersnede of afwachten wat de natuur zou doen. Ik heb dat laatste gedaan omdat ik in mijn lichaam geloofde. De eerste bevalling was ook erg goed verlopen ondanks ook al een groot kind met groot hoofd.
Bij 41, 5 week kwamnummer twee. De weeen duurde iets langer, omdat hij nog moest draaien in indalen, maar met een natuurlijke bevallin en drie persweeen was hij er.

Ik hoop dat jouw bevalling naar wens gaat verlopen. Iedere bevalling is wel zwaar, maar ook heel bijzonder. Succes
 
Terug
Bovenaan