Groeiecho

Ik heb een groeiecho gehad op 24,28,32 en 36 weken. Ik lees ook veel over een P lijn maar zelf ook nooit gekregen vanuit het ziekenhuis. Vindt het ook belangrijker hoe ze zelf groeit dan de statistieken ?. Daarnaast zit er toch altijd een foutmarge op een groeiecho in mijn geval zelfs 15%.
 
[quote quote=10573287]Ik heb een groeiecho gehad op 24,28,32 en 36 weken. Ik lees ook veel over een P lijn maar zelf ook nooit gekregen vanuit het ziekenhuis. Vindt het ook belangrijker hoe ze zelf groeit dan de statistieken ?. Daarnaast zit er toch altijd een foutmarge op een groeiecho in mijn geval zelfs 15%.[/quote]

Ja heb je gelijk in hoor, ik had alleen zo’n beeld bij een groei echo dat je echt een ‘score’ kreeg en mijn groei echo was eigenlijk exact hetzelfde als de termijn echo maar dan een heleboel weken later? Ben zelf erg onzeker omdat mijn buik altijd erg klein blijft, bij de vorige zwangerschap ook maar nu weer opnieuw onzeker ook al kwam mijn eerste er ook helemaal gezond en groot uit
 
[quote quote=10573292]

Ja heb je gelijk in hoor, ik had alleen zo’n beeld bij een groei echo dat je echt een ‘score’ kreeg en mijn groei echo was eigenlijk exact hetzelfde als de termijn echo maar dan een heleboel weken later? Ben zelf erg onzeker omdat mijn buik altijd erg klein blijft, bij de vorige zwangerschap ook maar nu weer opnieuw onzeker ook al kwam mijn eerste er ook helemaal gezond en groot uit[/quote]Ik snap het wel maar iedere baby groeit op zijn eigen lijn.
Dit is mijn 4 zwangerschap, mijn buik was bij mijn 3 jongens echt extreem en nu een stuk kleiner (meisje). Vroeg aan mijn gynaecoloog ook van hoe kan dit. Hij gaf aan dat het kan liggen aan de aantal zwangerschappen (zwaartekracht, het licht lager), BMI, leeftijd, gewicht en bouw. Ik denk dat ik achteraf ook niet zou willen weten wat de score is want Google zal dan echt een vijand gaan worden uiteindelijk ?
 
Wist niet dat er zo'n cijfer was. Was zeer verbaasd en beledigd toen de verloskundige na de geboorte riep: "wat een kleintje!"
Er is tijdens de zwangerschap alleen vermeld dat de baby goed groeide. Mijn man en ik zijn beide bovengemiddeld lang. En het voelde al sinds het eerste trimester alsof mijn buik veel te klein was voor de baby, dus heb het niet aan zien komen. Heel naar dat ze dat zo na de geboorte even eruit flapte. Maar goed, dat was haar minst erge fout die dag.
Zou dus vooral wel even navragen of prima, boven, onder of exact gemiddeld betekent, als dat belangrijk voor je is.
 
@Essil,

Nou zeg idd een vervelende opmerking nadat je bevallen, balen dat dat zo naar is gegaan!

Nee maak mij verder geen zorgen want bij ons gebruikten ze dus de duur van de zwangerschap als meting, mijne was zo groot als 28+1 en ik was toen exact 28 weken. Maar iedereen die ik ken had het dus altijs over dat groeicijfer P… die ze kregen, die zegt hetzelfde als mijn uitslag in principe maar wist niet dat er 2 verschillende meting uitslagen waren bij groeiecho’s
 
Terug
Bovenaan