groeien

hoi,
Luke was toen hij geboren werd 3725 gram en 54 cm. Na wat opstart-eet-problemen was hij flink afgevallen, maar toch al na een week weer over zijn geboortegewicht. Bij 11 dagen oud kwam de wijkverpleging wegen: 4080 gram. De lengte weten we niet, maar de kleren van het begin passen niet meer.
groetjes

ik lees dat bijna alle kindjes al uit de eerste kleertjes zijn gegroeit.
Julia is ondanks dat ze nu ruim 8 pond is heel fijntjes, dus zelf maatje 56 is haar nog te ruim.
hebben jullie dat ook of juist niet,

liefs

Hoi,
Stas woog bij de geboorte 4065 en was 52 cm lang.
Binnen 1 week zat hij boven zijn geboorte gewicht.
Vrijdag moet Stas voor het eerst naar het buro hij is dan 5 weken oud.
Hij drinkt nu 5 flessen van 120 cc(125) en 1 nacht fles van 100 cc.
Sommige kleertjes maat 56 passen hem nog en sommige niet meer is ook een beetje per merk verschillend. Maar uit z'n eerste pakjes is hij ook al uitgegroeid.

Groetjes

Hanna woog bij de geboorte 4350 gram en 54 cm, in de eerste week is ze onder de 7% gewichtsverlies gezakt en tegen het eind van de week woog ze weer 4080 gram. Een week later woog ze 4170 gram, gister (3,5 weken na de geboorte) woog ze alweer 4700 gram.
Dus 500 gram groei in een week en dus eindelijk weer over het geboortegewicht!

Maat 50 was al gelijk te kort, maat 56 begint langzaamaan te klein te worden. Vooral de rompers.

Wat een (voor mijn gevoel) gigantische getallen! Onze Sara was bij de geboorte 2700 gram en 50cm. Ze is in de eerste dagen ook nog flink afgevallen tot 2490 gram, omdat het met het voeden niet wilde lukken.

Nu, na 2 weken, weegt ze 3120 gram. Ze groeit wel goed, maar de rompertjes maat 46 gebruiken we nog steeds. Wel al enkele pakjes maat 50 weggelegd, omdat ze daar niet meer inpast met haar benen. Het ligt inderdaad aan het merk hoe groot een kledingmaat is...

We gebruiken nog steeds luiermaat 0, maatje 1 kan ik tot boven haar borst optrekken. Daarin verzuipt het arme kind dus nog.

Tieme woog bij de geboorte 3368 en was 50 cm lang Na 3 weken woog hij rond de 4 kilo Volgende week maandag moet ik voor het eerst naar het bureau
Nu pas begint bij hem maat 50/56 goed te zitten ben blij dat ik dit keer zoveel; had in die maat

Niek woog bij zijn geboorte 3905 gram.Sindsdien heeft hij erg geschommeld met zijn gewicht. Borstvoeding was niet voedzaam genoeg dus bijgevoed. Zijn laagste gewicht was 3600 gram, hoogste 4080 gram en het laatste gewicht (gisteren) was 3850 gram. Hij is nu bijna 3 weken oud.
Maat 50/56 past nog altijd prima, maar ik hoop dat hij nu op de flesvoeding eindelijk goed gaat groeien.

Veel grote baby's geboren trouwens! Ik vind Niek al zwaar met 3905 gram, maar als ik hier lees hoe zwaar sommige waren...

Terug
Bovenaan