Groeipijn

Even me ei kwijt...

Ethan is de laatste week zo huilerig en voornamelijk savonds snachts dan word hij elke keer overstuur wakker wil niet geen speen geen slokje water overtrekt zich enorm en kronkelt in de rondte...

Enigste wat hij wil ik bij je op de arm en maar blijven lopen..
Nu vermoed ik dat het groeipijn is heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan ik het verlichten zonder direct naar de zetpil te grijpen..
 
Ik zie het probleem niet om hem een zetpilletje te geven. Zal misschien aan mij liggen, maar als je zelf pijn hebt, wil je daar toch ook iets voor hebben? En groeipijn doet echt pijn! Een warm bad geeft wel wat verlichting, maar waarom zou je hem onnodig pijn laten lijden? Hij kan het toch nog niet aangeven? Het is hier echt niet zo dat ik ze om de haverklap een zetpil geef, maar als ze echt niet lekker zijn of pijn hebben, geef ik ze het wel. Dan heb ik mijn best gedaan om ze zich een stuk comfortabeler te laten voelen. Tjerk is nu pas aan het 2e doosje bezig en dat zijn verpakkingen van 10. Koen heeft er al wat meer gehad, op advies van de huisarts, omdat dat het enige was, waar hij iets rustiger van werd. Nu ben ik daar mee gestopt, omdat hij ze nu niet meer nodig heeft. Maar ik snap niet waarom je er een probleem van zou maken. Geef hem lekker een warm bad en een zetpil. Dan voelt hij zich vast beter.
 
wij geven alicia ook zetpillen hoor als ze ergens last van heeft. liever geven we een halve dosis paracetamol (sinaspril) maar als ze echt niet lekker is krijgt ze een zetpil. ook als ze bijvoorbeeld 's avonds niet kan slapen en o zo moe is en wij er niet achter kunnen komen waarom ze niet wil/kan slapen. (vaak blijkt het na paar weken een tandje te zijn) maar dan geven we ook sinaspril en ze vind het gelukkig ook lekker.

moet er wel bij zeggen dat ze geregeld de zetpil eruit geperst krijgt
 
Idd ik zou ook een zetpil geven, groeipijn doet echt HEEL zeer en komt en gaat met periodes dus de kans dat je een paar dagen achter elkaar een zetpil "moet" geven is aanwezig maar daarna wrs weer een tijd niet meer....
Het is voor Ethan comfortabeler en daardoor ook voor jullie.
Ik zou het gewoon even zo doen kijk heeft tie na een week nog zulke nachten ondanks de paracetamol dan zou ik de ha/kinderarts even raadplegen....

@kelly--> tjee dat ze de zetpil eruit geperst krijgt zeg duw je hem wel ver genoeg??
 
Ik geef het ook wel maar als ik het heb gegeven duurt het even voor dat het werkt daarnaast zit er een limiet aan om ze te gebruiken in een etmaal...
En heb ook al een keer gehad dat we een dagje camping hadden en dat ik er door heen was.

Ik weet dat groeipijn onwijs zeer doet heb het zelf ook ervaring maar dacht misschien zijn er nog meer trucjes voor de noodgevallen

ik laat Ethan echt niet kramperen als hij weer een pijn aanval heeft
Ik zocht alleen naar tips en tric's

 
Nee joh maar we denken ook niet dat je hem laat kreperen van de pijn!!!!!
Alleen ik maakte idd uit je verhaal op dat je liever een zetpil geeft vandaar....
En idd het duurt even voordat het werkt dat klopt....
Was net ff weggeweest en Jochem wilde al voordat ik wegging niet slapen gaan dus hup eruit spelen, toen ging ik weg en is ie dus nog opgebleven bij papa.
Papa heeft hem er op een gegeven moment toch maar ingelegd en toen ik thuis kwam nog steeds brullen....
Dus ik hup eruit flesje gemaakt schone luier en een zetpil gegeven bij ons in bed zijn flesje gegeven gekroelt enz je kent het wel en toen is ie gaan slapen maar idd het duurt wel een min of 20 voordat zoiets werkt....

Maar de gedachten dat je Ethan zou laten kreperen och nee ECHT NIET!!!!!
 
Was misschien een beetje kort door de bocht, maar groeipijn doet zo'n zeer. Veel meer dan een bad en een zetpil kun je niet doen. Eventueel een hittepit bij zijn beentjes. Mijn reactie was een beetje heftig, maar ik ken dus wel een moeder die haar kind absoluut geen pilletje wil geven. Onder het motto, daar moeten ze maar tegen kunnen.
 
dromertje dit las ik op een site

Een warme kruik op de pijnlijke plek kan verlichting geven. Verder helpt het soms om de spieren te strekken of te masseren. Als je kind aanhoudend last heeft van pijn in de ledematen, is het verstandig om een arts te raadplegen.

en dit las ik weer ergens ander
Is groeipijn te behandelen ?
Groeipijn is gelukkig ongevaarlijk. Maar het is wel verstandig om bij aanhoudende pijn in de armen of benen van je kind de huisarts te raadplegen. Hij zal je kind geen gerichte behandeling geven, maar onderzoeken of het ook echt om groeipijn gaat. Zo kunnen andere oorzaken, zoals gewrichtsontstekingen, gescheurde gewrichtsbanden of reuma, worden uitgesloten. Schakel ook de huisarts in als de pijn bij je kind gepaard gaat met koorts, want dit zou kunnen duiden op een beenmergontsteking.
Meestal schrijft je huisarts bij erge groeipijn Paracetamol of Sinaspril voor en adviseert hij om spierstrekoefeningen te doen. Die kan je kind ’s ochtends en ’s avonds samen met jou doen. Deze oefeningen zorgen voor een betere bloeddoorstroming van zijn spieren, waardoor de pijn minder wordt. Sommige mensen beweren dat een kind door deze oefeningen meer aandacht krijgt en dat daardoor de klachten al kunnen afnemen.
Je kunt zelf ook een heleboel doen. Geef je kind bijvoorbeeld een lichte massage, stop hem in een warm bad en stel hem gerust. Een andere tip is om een koude doek met water en citroensap om de pijnlijke plek te doen. Dit stimuleert de doorbloeding en verlicht de pijn.

sterkte ermee de oudste van mij heeft er ook altijd erg last van en mer dan een kusje geven kan je eigenlijk niet echt veel
 
Terug
Bovenaan