Groen als gras!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Spannend hoor, mijn eerste berichtje op dit forum! Gisteren hebben mijn vriend en ik besloten om te stoppen met de pil. We hebben het er het afgelopen jaar vaak over gehad, maar nu dus de knoop doorgehakt! Super spannend, maar ook wel een beetje eng. Je hoopt zo op een roze (of blauw natuurlijk) wolkje, maar ik heb  op het forum  ook hele verdrietige verhalen gelezen. Het is niet niks!

Maar meteen een vraagje van een beginner, haha: ik stop nu dus met de pil en heb ergens gelezen dat je dan minimaal 2 menstruaties moet afwachten en dan pas echt mag gaan proberen. Klopt dat? Hebben jullie dat ook gedaan?

Tot gauw!
Groetjes,
katie25

spannend he!
Eerst het geheim dat je alleen samen met je vriend deelt en dan de spanning van 'hoe lang zal het duren'.

Er word inderdaad wel gezegd 2x ongesteld te zijn voordat je moet beginnen, maar dat is meer omdat het dan makkelijker is om de duur van de zw.schap vast te stellen....
Zelf wou ik wel persé 1x ongesteld worden omdat ik dan wist dan m'n lijf het dan weer zelf op zou pakken. Bij de eerste hebben we daar dus op gewacht en toen zijn we los gegaan en direct de 1e maand zwanger (ook even positieve noot tussen de minder leuke berichten...en dat na 8 jaar pilgebruik).

We zijn nu voor een 2e bezig en we zijn nu wel direct na het stoppen begonnen en zitten nu in ronde 3. Maar ik weet nog niks over de lengte van m'n cyclus, dus 2 maand wachten geeft niet altijd een garantie over de lengte van een eventuele zw.schap.

Veel plezier hier en met voor het echie gaan.

Groetjes,
Marije

Hoi Katie,
Van harte welkom hier, leuk dat je er bent.
Ik ben gewoon gelijk begonnen met zwanger worden hoor!!!! ben een tipische vrouw als ik eenmaal wat wil dan wil ik het ook nu meteen hahahaha...........

Veel succes met zwanger worden!

Groetjes Mirella

Hoi Marije,

Leuk, een berichtje terug! Haha, zit nu de hele tijd te kijken, dus reageer meteen weer even. Hmm, lijkt me een goede strategie als jij de eerste maand meteen zwanger was, dat houden we er in. Ik moet ook nog beginnen met foliumzuur slikken, dus dat kan dan meteen in die eerste 2 maanden. Jaja, het is een hele planning hè?!

Hoe oud is jouw eerste?

Groetjes,
Katie

Hoi Mirella,

Haha, daar kan ik me wel wat bij voorstellen ja! Weet niet of ik die 2 maanden wel kan uithouden, ben benieuwd! Hoe lang ben je al bezig?

Groetjes,
Katie

Hay,
Wij zijn nu bezig met ronde 2 en zit nu mijn ovulatie week dus zijn flink aan de klus hahaha.
We wilde al veel eerder beginnen en hadden vorig jaar afgesproken die zomer ervoor te gaan, maar  toen vroeg mijn vriend mij ten huwelijk dus hebben we besloten het even uit te stellen want ik wilde niet met een dikke buik trouwen.
Nu is onze trouwdag 20 mei en heb ik het zo gepland dat ik misschien wel al zwanger ben maar dat dat nog niet te zien is.
Lijkt me zoooooo romantisch om te trouwen en stiekem te weten dat er een kleintje in je buik groeit.
Maar ja of dat lukt is nog maar de vraag!!!!!!! anders wordt het evengoed een fantastische denk ik!!!!

Groetjes

Hallo allemaal,

Net als Katie25 ben ik vanaf vandaag nieuw bij dit forum. We zijn ook nog maar pas net begonnen met proberen. Dat wil zeggen, ik ben gestopt met de pil.
Ik wil eigenlijk eerst nog een maand wachten voordat we het echt gaan proberen.
Ondertussen vind ik het best spannend allemaal. geen idee wat me te wachten staat. Als ik alle verhalen lees hier op het forum, denk ik bij mezelf dat ik nog een hoop moet weten en leren.
Heeft er iemand nog tips wat ik in dit stadium beter kan doen en laten?

Groetjes, juffie74

Hoi allen en Katie in het bijzonder....

Ook wij hebben afgelopen weekend besloten dat we er helemaal klaar voor zijn.
Morgen wordt mijn Mirena er uitgehaald. Het is zo spannend....
Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen, maar we hebben besloten het nog een tijdje 'geheim' te houden. Ik kan niet vertellen hoe blij ik ben, de hele dag met een big smile op m'n gezicht...!

Groetjes

Terug
Bovenaan