Groen licht gekregen: wij mogen ook voor een tweede!!!!

hardstikke leuk joh!!das goed nieuws.

hoop dat we snel een mooi bericht van je krijgen

gr petra

Wat een goed nieuws! Ik wens jullie veel klusplezier en dat je snel zwanger mag zijn! Ik heb nog wel een vraagje over je schildklier. Hoe merk je eigenlijk dat je daar last van hebt? Wat zijn de symptonen?

Groetjes Babybelle

Hoi!

De symptomen varieren eigenlijk per persoon. Sommige mensen voelen bijna niks.

Het begon bij mij met pijn in m'n keel, met name als ik me inspande. Op een gegeven moment werd ik heel 'lui'. Ik was niet vooruit te branden. Niet dat ik me heel moe voelde, maar alles ging voor m'n gevoel wel heel langzaam.

Door bloed te prikken kunnen ze je schildklierwaardes bekijken en bij mij waren die dus niet goed. Ik heb toen extra hormonen gehad om mijn schildklier (die die normaal gesproken aanmaakt) wat rust te geven. En nu is het al weer bijna over.

Voor de baby is het echter wel belangrijk dat ik voeldoende hormonen in m'n lichaam heb, anders kan hij /zij een hersenafwijking krijgen. Dus moet ik tot na de bevalling hormonen blijven slikken en iedere 6 weken op controle om te zien of de dosis nog goed is.

Groetjes, Marisa

Hoi Marisa,

Ik heb ook een schildklierprobleem overgehouden aan mijn laatste zwangerschap. Daar zijn we bij toeval achter gekomen. Ik heb een vorm van reuma en bij een bloedcontrole daarvoor kwam dus naar voren dat mijn schildklier te traag werkt.
Al mijn symptomen (traag, moe, haaruitval, vergeetachtigheid) schreef ik toe aan mijn reuma en ontzwangeren......
Ik ben toen medicijnen gaan gebruiken. Die hebben we drie keer moeten verhogen, maar nu gaat het goed. Ik slik nu ruim 8 maanden de medicijnen. Laatst ben ik getest om te kijken of ik het kon gaan afbouwen, maar dat kan helaas niet. Ach één pilletje extra het 's morgens maakt eigenlijk ook niet uit. Ik vind het alleen wel lastig dat ik dan een half uur moet wachten met eten......
Wij hebben op het moment geen kinderwens. Daar hoef ik me voorlopig dus niet druk over te maken.

Ik ben blij voor jou dat je groen licht gekregen hebt. Veel plezier met klussen en ik hoop dat het snel raak mag zijn.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan